به دلیل نبود امکانات لازم در بیمارستانی در نروژ برای نجات یک بیمار، از یک جت F-16 کمک گرفتند تا دستگاه مورد نظر را از بیمارستانی دیگر به آنجا منتقل کنند.

نجات یک بیمار در حال مرگ با کمک جت جنگنده

سلامت نیوز:به دلیل نبود امکانات لازم در بیمارستانی در نروژ برای نجات یک بیمار، از یک جت F-16 کمک گرفتند تا دستگاه مورد نظر را از بیمارستانی دیگر به آنجا منتقل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ا بی سی نیوز این بیمار به دلیل یک سری مشکلات ریوی دچار مشکل شده بود و اگر کمک‌های پزشکی لازم به او نمی‌رسید، امکان مرگ برای وی وجود داشت.


 دستگاه حیاتی مورد نظر برای نجات بیمار، در بیمارستان شهر بود و در جایی که او بستری بود، وجود نداشت. اما شهر تروندهایم در ۴۵۰ کیلومتری از این امکانات بهره‌مند بود.


کارکنان بیمارستان با نیروی هوایی تماس گرفتند تا دستگاه را به کمک آن‌ها به آن شهر منتقل کنند. به محض دریافت این درخواست، دو جنگده اف۱۶ آمادگی خود را برای کمک اعلام کردند.


به گفته‌ی رییس بیمارستان، نیروی هوایی هیچ سوالی نپرسید و فقط از اندازه‌ی دستگاه سوال کرد. یکی از این جنگنده‌ها که توانایی و فضای لازم برای انتقال این دستگاه را داشت، آمادگی خود را برای پرواز اعلام کرد.


رییس اسکادران بودو اظهار داشت: معمولا این فاصله را در ۳۵ دقیقا طی می‌کنیم، اما خلبان ما این مسیر در عرض ۲۵ دقیقه پرواز کرد. لازم به ذکر است اگر از جت‌ّای جنگده کمک گرفته نمی‌شد، طی کردن این مسیر بیش از ۱۰ ساعت طول می‌کشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha