تکنیک جدید درمان ناخن گاز انبری با بهره گیری از یک روش جراحی ساده برای اولین بار در دنیا توسط پژوهشگران بخش پوست بیمارستان حضرت رسول (ص) ارایه شد.

دکتر غلام حسین غفار پور، مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: به وجود آمدن ناخن های گاز انبری شکل دارای علل مختلفی هستند از جمله دلایل آن عوامل وراثتی و صدمات ناخن های پا به خصوص ناخن شست در اثر استفاده از کفش های تنگ است. این ناخن ها شبیه شیپور شده و در انتها باریک می شوند در نتیجه پوست و بافت بستر خود را منگنه قرار داده به طوری که شخص قادر به راه رفتن نیست.

وی افزود: تا حال حاضر درمان این ناخن ها کشیدن و از بین بردن ریشه ناخن با تراشیدن و یا الکتروکوتری و لیزر بنیک بوده و به دنبال آن شخص از مزیت داشتن ناخن شست محروم می شد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در سه سال گذشته روشی را در بخش پوست مرکز آموزش درمانی حضرت رسول (ص) ابداع و طی آن اقدام به انجام جراحی بسیار ساده كرده‌ایم که نتایج آن بیش از 95 درصد موفقیت آمیز بوده و ناخن گاز انبری دوباره به حالت اول خود بازگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha