یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 180917

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مدیران آینده سلامت کشور کسانی هستند که لزوماً نباید پزشک باشند و باید از متخصصان حوزه بهداشت در طراحی و مدیریت حوزه سلامت بهره گرفت.

مدیران نظام سلامت لزوما نباید پزشک باشند

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مدیران آینده سلامت کشور کسانی هستند که لزوماً نباید پزشک باشند و باید از متخصصان حوزه بهداشت در طراحی و مدیریت حوزه سلامت بهره گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر حریرچی در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشکده بهداشت دانشگاه تهران و نخستین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار سلامت افزود: دانشکده بهداشت دانشگاه تهران در تربیت مدیران میانی حوزه سلامت کمک شایانی می کند و درباره توسعه پایدار سلامت و پوشش همگانی آن ضرورت دارد نیروی انسانی لازم در بخش های مختلف این حوزه تربیت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کشورهای دیگر که رشد اقتصادی شان بیشتر از کشور ماست توسعه سلامت در حد ایران نیست افزود: اما با افتخار می توانیم بگوییم ایرانیان توانسته اند حتی در دوران تحریم ها شاخص های توسعه پایدار سلامت را به‌دست آورند.

حریرچی ادامه داد: این مراسم به منظور معرفی دسترسی به پوشش همگانی سلامت برای کسانی که در حوزه بهداشت و پیشگیری ایفای نقش می کنند برگزار شده است و استادان بین المللی از 28 کشور جهان در این مراسم حضور دارند تا خرد جمعی در جهت ایجاد الگوی مناسب برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: پرونده سلامت الکترونیک یکی از شاخص های دستیابی به توسعه پایدار سلامت است که در حال حاضر در کشور ما طراحی آن پایان یافته است و پس از بررسی مراحل پایلوت بزودی در سراسر کشور اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha