دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی از افزایش شمار شکایات مردم از حوزه بهداشت و درمان به دلیل بیشتر شدن مراجعات و افزایش جمعیت خبر داد و گفت: آموزش‌های مناسب در دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود و پروتکل درمانی خوبی هم نداریم.

افزایش شمار شکایات بیماران نسبت به ۵ سال گذشته/بیشترین شکایت مربوط به ارتوپدی

سلامت نیوز:دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی از افزایش شمار شکایات مردم از حوزه بهداشت و درمان به دلیل بیشتر شدن مراجعات و افزایش جمعیت خبر داد و گفت: آموزش‌های مناسب در دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود و پروتکل درمانی خوبی هم نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد مهدی قیامت، در رابطه با افزایش شکایات مردم، در حوزه بهداشت و درمان گفت:‌ در آمارهای به دست آمده می‌بینیم که به دلیل افزایش جمعیت شکایات مردم هم از حوزه درمان بیشتر شده است.

وی ادامه داد:‌ در واقع ما افزایش شکایات را نسبت به 5 سال گذشته شاهد هستیم و دلیل آن شاید افزایش بار مراجعات بیماران و بیشتر شدن و تخصصی شدن اقدامات تشخیصی و درمانی است.

قیامت با اشاره به اینکه اکنون مردم بیشتر به وضعیت سلامت خود توجه دارند، گفت:‌ افزایش میزان آگاهی مردم و اهمیتی که به سلامتی خود می‌دهند، مسلماً باعث افزایش خطا و تقصیرات از سوی جامعه پزشکی شده است.

دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی، تأکید کرد:‌ یکی دیگر دلیل افزایش خطای پزشکی نبود پروتکل‌های درمانی است در این میان حتی نظارت کافی بر روی عملکرد دانش‌آموختگان نمی‌شود. آموزش‌های مناسبی در دانشگاه‌ها نداریم و هر چه آموزش افت می‌کند، خطاهای بیشتر می‌شوند.

قیامت افزود:‌می‌بنیم افرادی که آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند بر سر بالین بیمار حاضر می‌شوند در حالی که آموزش‌های سخت‌گیرانه گذشته را ندیده‌اند.

وی در مورد بیشترین شکایات مردم گفت:‌ همچنان رشته‌های ارتوپدی، زنان و زیبایی بیشترین سهم شکایت بیماران را به خود اختصاص داده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha