وزیر بهداشت بابیان اینکه جرم متخلفان صنایع غذایی کمتر ازافراد جنایتکار نیست گفت:اگر بخواهیم غذای مردم درست شود، باید قاطع برخورد کنیم واگر مجازات دراین حوزه بازدارنده نباشد، اتفاقی نمی افتد.

گلایه وزیر بهداشت از نحوه برخورد قضائی با تخلفات غذایی

سلامت نیوز:وزیر بهداشت بابیان اینکه جرم متخلفان صنایع غذایی کمتر ازافراد جنایتکار نیست گفت:اگر بخواهیم غذای مردم درست شود، باید قاطع برخورد کنیم واگر مجازات دراین حوزه بازدارنده نباشد، اتفاقی نمی افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی روز یکشنبه در همایش ملی نشان ایمنی و سلامت که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در حوزه غذا و دارو ارتباط ما با دانشگاه‌ها و انجمن‌ها کمتر است، در حالیکه باید تعامل بیشتری با انجمن‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اظهاراتی که چندی قبل در مورد برخورد با متخلفان حوزه غذا داشته است، گفت: یک بار در جلسه‌ای جمله‌ای را گفتم که به تمسخر گرفتند و آن این بود که کسانی که در حوزه دارو و غذا جنس تقلبی می‌فروشند، جرمشان کمتر از افرادی نیست که جنایت می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: افرادی که در حوزه غذا جنس تقلبی عرضه می‌کنند باعث بیماری می‌شوند، ضمن اینکه بابت فروش محصول خودشان که دارای سَم است از مردم پول هم می‌گیرند.

وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات حوزه غذا اظهار داشت: دستگاه قضایی در این حوزه مسئولیت بسیار سنگینی دارد، ولی در بسیاری موارد غایب است، به طوری که همکاران ما متخلفان حوزه غذا و دارو را وقتی تحویل می‌دهند چند روز بعد دوباره آنها آفتابی می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم غذای مردم درست شود، بایستی خیلی قاطع برخورد کنیم و اگر مجازات در این حوزه بازدارنده نباشد، اتفاقی نمی‌افتد.

وزیر بهداشت گفت: باید کسی که سَم بیشتری به مواد غذایی می‌زند، برخورد جدی‌تری با او شود، زیرا باعث نابودی بخشی از زندگی هموطنان در طول زمان می‌شود.

هاشمی با اشاره به واردات سموم به کشور در سال‌های گذشته اظهار داشت: همه ما می‌دانیم این سموم از کجا می‌آید و چه بلایی سر خاک و آب می‌آورد و در طولانی‌مدت سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه بدون مبارزه جدی با قاچاق نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت، افزود: وقتی ما می‌توانیم در گوشه‌ای از دنیا کوچکترین شی‌ء الکترونیکی را شناسایی کنیم، چرا تریلی تریلی جنس قاچاق وارد می‌شود.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در بحث مبارزه با قاچاق در حوزه غذا دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری بکند، افزود: دو دستگاه دیگر اگر همکاری نداشته باشند، کاری از دست دولت برنمی‌آید.

هاشمی در ادامه با عنوان این مطلب که اگر در حوزه غذا دستور دین را رعایت کنیم، شک نکنید مردم  خیلی‌ سالم‌تر خواهند بود، گفت: در مورد سلامت مردم مسئول هستیم، اما سلامت با دارو و درمان حل نمی‌شود، بلکه بحث پیشگیری مهم است.

وی با بیان این مطلب که حوزه غذا خیلی مهم‌تر از هوا است، افزود: وقتی هوا آلوده می‌شود نمایندگان مردم ماسک می‌زنند و در مجلس حاضر می‌شوند، ولی راجع به غذا کمتر حرف زده می‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha