یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 180988

واریس سیاهرگ‌ها که ناشی از تورم ورید است، یکی از بیماری‌های رایج خصوصا بین زنان محسوب می‌شود. رگ‌های واریسی به دلایل داخلی و بیرونی ظاهر می‌شوند.

درمان طبیعی رگ‌های واریسی

سلامت نیوز: واریس سیاهرگ‌ها که ناشی از تورم ورید است، یکی از بیماری‌های رایج خصوصا بین زنان محسوب می‌شود. رگ‌های واریسی به دلایل داخلی و بیرونی ظاهر می‌شوند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، البته عوامل شکل گیریِ رگ‌های واریسی کم نیستند و زنان در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شوند. این بیماری گاهی اوقات در عرض چند ماه و گاها در طول چند سال بهبود می‌یابند. یکی از دلایل رایج شکل گیری واریس، ایستادن بیش از حد است.
 
این بیماری بنا به دلایلی از جمله پوشیدن کف‌های نامناسب، پاشنه بلند، زایمان و سو تغذیه می‌تواند وخیم‌تر شود. علاوه بر این موارد، رگ‌ها به دلیل مصرف قند و اسیدهای چرب می‌توانند ملتهب شوند.
 
با این وجود، مصرف مقادیر زیاد ویتامین C می‌تواند مانع ضعیف شدن رگ‌ها شود. جای بسی امید است که می‌توان با مصرف ترکیبات طبیعی به جنگ با واریس رفت.
 
مواد مورد نیاز و طرز تهیه

    سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
    نصف فنجان هویج خرد شده
    نصف فنجان سرکه سیب

تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته و آن‌ها را کاملا هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. همچنین می‌توانید تمام مواد را دو برابر کنید تا محصول نهایی نیز دو برابر شود.
 
طرز استفاده
سپس کافی است کمی از ترکیب به دست آمده را بر روی بخش واریسی مالیده و در صورت نیاز آن را با باند محکم کنید. حدود نیم ساعت بعد، پاها را کاملا با آب ولرم بشویید. توجه کنید که اگر همان موقع پاهایتان را بشویید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.
 
این کار را می‌توانید هر روز انجام دهید. ترکیب فوق از چند جهت کارآمد است:

    هویج حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که از آن در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود.
    سرکه سیب نیز خاصیت ضد انعقاد خون یا همان رقیق کننده خون دارد که می‌تواند برای رگ‌ها بسیار مفید باشد.
    سال‌ها است که از ژل آلوئه ورا در درمان انواع بیماری‌ها به ویژه التهاب پوست استفاده می‌شود

منبع: thehealthybible


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha