سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 18099

نخستین نشست هم اندیشی وزرای بهداشت ادوار گذشته جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور دكتر وحید دستجردی، دكتر مسعود پزشكیان، دكتر هادی منافی، دكتر رضا ملك زاده و دكتر موسی زرگر در محل وزارت بهداشت برگزار شد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت طی سخنانی دراین نشست با اشاره به فرصت حضور خود در وزارت بهداشت برای ارایه خدمات به مردم، به عنوان یازدهمین وزیر این وزارتخانه پس از انقلاب اسلامی، گفت: در هیچ زمانی نبوده كه وزارت بهداشت با مشكلات مختلف از جمله كسری بودجه مواجه نباشد و همواره وزارت بهداشت ناچار به ارایه متمم اصلاحیه بودجه به مجلس بوده است.

وی به مشكلات سلامت جوامع در رابطه با بیماری‌های غیرواگیر اشاره كرد و گفت: پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر مشاركت بخش خصوصی را می‌طلبد. از طرف دیگر پیشرفت‌های مختلف در زمینه علم پزشكی از جمله دارو و تجهیزات صورت گرفته است.

دكتر دستجردی با تاكید بر لزوم همكاری‌های بین بخشی در نظام سلامت، مسایل مربوط به بیمه همگانی را از جمله چالش‌های اصلی وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: امروز نظام سطح بندی و ارجاع در كشور اجرا می‌شود كه این امر به تكمیل، عمق بخشی و گستردگی نیاز دارد. پزشك خانواده نیز از جمله اقداماتی است كه از گذشته آغاز شده و باید مشكلات مربوط به آن را به سرانجام خوبی رساند.

وی به اقدامات پژوهشی در سطح وزارت بهداشت اشاره كرد و گفت: در زمینه پژوهش قدم‌های فراوانی برداشته شده و امروزه به شدت به پژوهش‌های كاربردی برای رفع مشكلات كشور نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha