یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

استرس یک حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است. همه ما، در مقطعی از زندگی، به شکلی گرفتار استرس می شویم که می تواند وقت و انرژی ما را بگیرد.

5 راه برای از بین بردن استرس

سلامت نیوز: استرس یک حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است. همه ما، در مقطعی از زندگی، به شکلی گرفتار استرس می شویم که می تواند وقت و انرژی ما را بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهش های اخیر نشان می دهد که بدن انسان چنان طراحی شده است که بتواند هر ماه دو تا سه مورد استرس شدید را تجربه کند.

5 راه برای از بین بردن استرس

استرس یک حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است. همه ما، در مقطعی از زندگی، به شکلی گرفتار استرس می شویم که می تواند وقت و انرژی ما را بگیرد.

پژوهشگران پنج روش ساده و کم هزینه برای برطرف کردن استرس و بهره مند شدن از یک زندگی شادتر و سالم تر پیشنهاد می کنند:

**عاملی را که موجب استرس در شما می شود شناسایی کنید

اگر بتوانید بفهمید چه چیزی یا چه زمانی باعث بروز استرس می شود، گام بعدی این خواهد بود که از آن پرهیز کنید. شناختن عوامل استرس زا، ارزان ترین راه برای خنثی کردن آن است.

**بیشتر بخوابید

بدن برای این که بتواند کار خود را آنطور که طراحی شده انجام دهد، به میزان مشخصی استراحت نیاز دارد. انجمن روانشناسی آمریکا می گوید 60 تا 90 دقیقه خواب اضافی در هر شب، به شما کمک خواهد کرد شادتر و سالم تر باشید. اگر به اندازه کافی نخوابید، موجب خواهد شد بدون آن که حتی خود بدانید، دچار استرس شوید.

اگر از جمله کسانی هستید که با وجود خوابیدن، باز هم احساس خستگی و استرس می کنید، بهتر است کمی بیشتر بخوابید. اگر مشکل خوابیدن دارید، از داروهایی که در دسترس است، استفاده کنید.

**خطرات بیشتری را بپذیرید

شاید کمی غیرعادی به نظر برسد، اما واقعیت دارد. همه ما کارهایی داریم که همیشه می خواستیم انجام دهیم، اما می ترسیدیم. از رها کردن شغلی مطمئن، که در عین حال از آن متنفریم، تا راه انداختن کسب و کار شخصی یا حتی مسافرت. وقتی با پرسش هایی مانند آیا باید، آیا می توانم و امثال اینها روبرو می شوید، بنشینید، خوب فکر کنید و سعی کنید به استرس پایان دهید.

یادمان باشد که ما هر روز زندگی می کنیم، اما فقط یک بار می میریم. زمان مرگ هم معلوم نیست، بنابر این خطر را بپذیرید و کاری که واقعا دلتان می خواهد را انجام دهید. آنگاه بدنتان سپاسگزار شما خواهد بود.

**بودرمانی

استفاده از روغن های گرفته شده از گیاهان یا سوزندان گیاهان دارویی و معطر، برای تقویت آرامش روحی و جسمی مؤثر است.نکته مهم در استفاده از چنین روش هایی، این است که اگر بطور منظم این کار را انجام دهید، می توانید تا بیش از 40 درصد از استرس خود کم کنید.

** غذای سالم بخورید

اگر زیاد از غذاهای آماده استفاده می کنید، انتطار نداشته باشید که بدن شما به شیوه ای مثبت پاسخ دهد. خوردن غذای سالم آنقدرهم که احتمالا فکر می کنید گران نیست، می توانید آن را با بودجه ای که دارید تطبیق دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha