معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: قاچاق مواد غذایی، دارو و محصولات بهداشتی آرایشی از معضلات بزرگ کشور است، اما کنترل قاچاقچیان و نظارت پلیسی وظیفه وزارت خانه و معاونت غذا و دارو نیست.

دکتر احمد شیبانی که به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای مدیران و معاونان امور غذا و دارو استانهای همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام به کرمانشاه سفر کرده بود، در پاسخ به یکی از انتقادات معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مشکلات بوجود آمده به دلیل قاچاق دارو در استان کرمانشاه، گفت: وظیفه معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت نظارت کیفی و بهداشتی و مراقبت از سلامت مردم است و نمی‌تواند نظارت پلیسی و قضایی داشته باشد، در این خصوص تنها می‌توانیم بخشی از وظایف را بر عهده بگیریم.

دکتر شیبانی در ادامه تصریح کرد: در تهران که بحث قاچاق به مراتب شدیدتر است، بخشی از نظارت در این خصوص را به انجمنها و سندیکاها واگذار کردیم، در استانها نیز باید تعامل خوبی بین معاونت دارو و غذا و مسئولین انتظامی و قضایی استان صورت گیرد و در جریان این تعامل اهمیت موضوع و تاثیر آن بر سلامت مردم تفهیم شود.

وی گفت: نباید وقت معاونت غذا و دارو در استانها صرف پیگیری مسائل مالی و کنترل قاچاق شود زیرا این مسئله اصل وظیفه را تحت الشعاع قرار می دهد.

دکتر شیبانی در خصوص انتقاد دیگری در خصوص عدم نظارت بر فعالیت عطاریها گفت: این هم یکی دیگر از مشکلات عظیم کشور است و فعالیت عطاریها در خصوص توزیع داروهای غیرمجاز غیرقانونی است، در این خصوص نیز همراه کردن مراجع قضایی با خود در تعیین میزان موفقیت شما نقش دارد.

دکتر شیبانی، معاونت دارو و غذا را از مهمترین بخشهای تامین سلامت کشور عنوان کرد که جایگاه والایی در وزارت بهداشت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور گفت: این استان به دلیل مرزی بودن آسیب پذیر است و به دلیل آن که هر استانی از شرایط خاصی برخوردار است لذا با دستورالعمل‌های کلی مخالفم و ارائه راهبردهای استانی در کنار دستورالعملهای کلی برای رفع مشکلات را از ضروریات می‌دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha