وزیر تعاون گفت : مددکاری اجتماعی خاص بیماران مبتلا به ایدز در کنار سایر مددکاری ها راه اندازی می شود.

راه اندازی مددکاری اجتماعی ویژه بیماران مبتلا به ایدز

سلامت نیوز:وزیر تعاون گفت : مددکاری اجتماعی خاص بیماران مبتلا به ایدز در کنار سایر مددکاری ها راه اندازی می شود.

علی ربیعی پس از پایان کمیته فنی حمایت های اجتماعی ایدز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: وزارت بهداشت ،راه اندازی مددکاری اجتماعی ویژه بیماران مبتلا به ایدز درمان و آموزش پزشکی در بخش درمان این بیماران تمرکز جدی دارد و مهمترین برنامه ما اینست که بیماران مبتلا به ایدز از جامعه طرد نشوند چرا که اگر طرد شوند هم درمانشان به تعویق می افتد و هم شیوع بیماری بیشتر می شود.


وی به سایت طراحی شده به نشانی ایدز نقطه آی آر اشاره کرد و گفت : بیماران مبتلا به ایدز می توانند با مراجعه به این سایت به طور رایگان مورد حمایت مددکاری قرار گیرند و مشاوره هایی دریافت کنند و همه این موارد به طور محرمانه خواهد بود.


ربیعی گفت: توجه هر چه بیشتر به زندانها هم در کنترل این بیماری بسیار موثر است .

 منحنی ابتلا به بیماری ایدز روند نزولی 

علی ربیعی گفت: باید به نحوی اقدام کرد که خانواده ها از ایدز نترسند و به آن عنوان بیماری قابل کنترل نگاه کنند.

وی گفت : هم اکنون بیش از 100 کودک که به این بیماری مبتلا هستند تحت پوشش قرار دارند و سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هم 8 هزار مبتلا به ایدز را تحت پوشش قرار داده است.

ربیعی با اشاره به اینکه میان درمان و حمایت اجتماعی این بیماران در وزارتخانه های بهداشت و رفاه باید نقطه وصلی ایجاد شود ، افزود: در این بخش نیازمند اطلاع رسانی هر چه بیشتر در مدارس و بهره گیری هر چه بیشتر از تجربیات سمن ها هستیم.

وی منحنی نزولی ابتلا به ایدز را نشانه موثر بودن برنامه ها خواند و گفت: در کشورهای اروپایی که با این بیماری راحت برخورد کرده اند این منحنی نزولی تر هم بوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha