سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 18106

در آخرین گزارش از سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان و قربانیان آنفلوآنزای نوع A در 22 كشور واقع در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) به تفكیك منتشر شد.

در بازه زمانی 28 اكتبر تا 7 نوامبر در كشورهای واقع در منطقه مدیترانه شرقی 28 هزار و 751 نفر به آنفلوآنزای نوع A مبتلا شدند و 188 نفر فوت كرد‌ه‌اند كه بیشترین مبتلایان به ترتیب مربوط به كشورهای كویت با 6 هزار و 640 مورد، عربستان با 4 هزار و 119 مبتلا و كشور عمان با 3 هزار و 829 بوده است.

در این گزارش شمار قربانیان در ایران در حالی 33 تن اعلام شده كه براساس اعلام روز چهارشنبه وزارت بهداشت، شمار قربانیان آنفلوآنزای خوكی در كشور 58 تن می‌باشد.

در هر حال براساس آمار قربانیان، ایران و عربستان دارای بیشترین قربانی آنفلوآنزای «آ» در منطقه می‌باشند.

برپایه این گزارش، كمترین موارد ابتلا به كشورهای سومالی (2 مورد)، پاكستان (6 مورد) و جیبوتی با 9 مورد اعلام شد.

این درحالی است كه 7 كشور از مجموع 22 كشور واقع در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) شامل لبنان، ‌مراكش، سومالی، سودان، تونس، جیبوتی و امارات متحده عربی هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

براساس این گزارش كه از سوی سازمان بهداشت جهانی ارایه شده است هر چند كشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ شمار مبتلایان با 2 هزار و 153 مورد پنجمین كشور در منطقه محسوب می‌شود؛ اما به لحاظ شمار قربانیان در بین 22 كشور نخستین مقام را داراست.

گفتنی است، در كشورهای همسایه ایران نیز آمار مبتلایان و فوتی‌ها چنین گزارش شد: افغانستان 779 مبتلا و 14 مرگ، پاكستان 6 ابتلا و یك فوتی، عراق یك‌هزار و 835 مبتلا و 9 مرگ.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha