دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 181063

مدیركل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو گفت: یكهزار و 964 فرآورده مجوز دار مكمل در بازار دارویی كشور عرضه می شود.

سلامت نیوز:  مدیركل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو گفت: یكهزار و 964 فرآورده مجوز دار مكمل در بازار دارویی كشور عرضه می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،امیرحسین جمشیدی افزود: تنوع فرآورده های مكمل در بازار برای انتخاب، خیلی زیاد است به آن معنا كه انواع و اقسام فرآورده ها در هر گروهی مانند ویتامین ها یا املاح وجود دارد.
وی خاطرنشان كرد: ممكن است یك نوع مكمل با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه شود كه این تفاوت به خاطر تنوع كارخانه های تولیدكننده و واردكننده و برندهای مختلف است.


مدیركل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو تاكید كرد: قیمت بسیاری از مكمل ها به ویژه انواع وارداتی بر مبنای برند است كه موجب اختلاف قیمت ها می شود.
جمشیدی گفت: تمام فرآورده های مكمل مجوزدار به ویژه انواع وارداتی در بازار كشور از برخی آزمون های سخت رد می شوند؛ آزمون های ادواری به طور سالانه از مكمل ها برای تائید آن گرفته می شود.


وی تصریح كرد: تا آن اندازه تنوع و قیمت های مختلف در مكمل ها وجود دارد كه هر كسی به میزان وسع مالی خود می تواند مكمل مورد نیازش را تهیه می كند؛ در بحث مكمل ها، اجباری به استفاده از یك برند خاص از یك مكمل وجود ندارد.


طی روزهای اخیر مسئولان سازمان غذا و دارو بارها نسبت به تجویز مكمل های غذایی از سوی باشگاه های ورزشی هشدار داده اند و به مردم توصیه كرده اند كه مكمل ها را فقط از داروخانه ها تهیه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha