دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسب روز جهانی مالاریا از همه مردم دنیا خواست تلاش‌های خود را برای دستیابی به اهداف مقابله با این بیماری تا سال 2030 دو برابر کنند.

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسب روز جهانی مالاریا از همه مردم دنیا خواست تلاش‌های خود را برای دستیابی به اهداف مقابله با این بیماری تا سال 2030 دو برابر کنند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، روز 25 آوریل هر سال مصادف با 5 اردیبهشت از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) به نام مالاریا نامگذاری شده است.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت این روز اعلام کرد که سال گذشته (2015) 214 میلیون مورد جدید ابتلا به مالاریا و بیش از 400 هزار مورد مرگ و میر ناشی از آن به ثبت رسیده است.

وی گفت: از سال 2000 تاکنون در سراسر جهان موارد جدید ابتلا به مالاریا 18 درصد کاهش یافته است. در آفریقا که این بیماری بیشترین بار را به دوش مردم و مسئولان تحمیل کرده نرخ مرگ و میر ناشی از آن تا دو سوم کاهش یافته است. همچنین بین سال‌های 2000 تا 2015 به لطف بخشی از تلاش‌های انجام شده در راستای دستیابی به اهداف توسعه هزاره، تقریبا از شش میلیون تلفات ناشی از این بیماری پیشگیری شده است.

دبیرکل سازمان ملل افزود: افزایش سرمایه‌گذاری‌های جهانی برای مقابله با این بیماری چنین نتایج مثبتی را در پی داشته اما با توجه به آمار اخیر از شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری، هنوز راه طولانی تا ریشه‌کنی آن پیشرو داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، بان کی مون در این پیام از مجمع جهانی بهداشت درخواست کرد تا اهداف بلندپروازانه ای را برای سال 2030 در رابطه با مقابله با این بیماری تعیین کند که شامل کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن حداقل تا 90 درصد و ریشه کنی مالاریا دست کم در 35 کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha