رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص گفت: متاسفانه مرگ‌های ناگهانی در ورزشکاران جوان کمتر از ۳۵ سال بسیار زیاد شده که ناهنجاری‌های مادرزادی قلب و شل شدن عضله قلب شایعترین علت آن است.

مکمل‌های مرگ‌آوری که مثل نقل و نبات مصرف می‌شوند

سلامت نیوز:رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص گفت: متاسفانه مرگ‌های ناگهانی در ورزشکاران جوان کمتر از ۳۵ سال بسیار زیاد شده که ناهنجاری‌های مادرزادی قلب و شل شدن عضله قلب شایعترین علت آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،وحید سبحانی در رابطه با علت مرگ‌های ناگهانی افراد زیر 35 سال در کشور گفت: متأسفانه مرگ ناگهانی جوانان در سن کمتر از 35 سال بسیار شایع شده که دلیل آن یا ناهنجاری‌های مادرزادی قلب است یا بر اثر شل شدن عضله قلب اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد:‌در مورد ناهنجاری‌های مادرزادی قلب علت آن یا ارثی و ژنتیک است یا به دلیل مصرف برخی مکمل‌های غیرمجاز، دارو و مواد مخدر رخ می‌دهد.

سبحانی تأکید کرد: جوانانی که می‌خواهند ورزش کنند باید قبل از آن آمادگی جسمانی خود را در نظر بگیرند و ابتدا از انجام ورزش‌های خفیف شروع کنند و سپس به سمت ورزش‌های حرفه‌ای بروند موضوعی که متأسفانه امروزه رعایت نمی‌شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص،‌گفت:‌ جوانان در حال حاضر برای داشتن اندامی متناسب به باشگاه‌های بدنسازی رفته و بدون اینکه شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرند وارد ورزش‌های شدید و سنگین می‌شوند که این ریسک مرگ ناگهانی و ایست قلبی را بیشتر می‌کند در حالی که اگر همین افراد 5 تا 10 دقیقه قبل از انجام ورزش‌های سنگین بدن خود را گرم کنند و قبل از ورود به ورزش‌های حرفه‌ای با پزشک خود مشورت کندن دچار چنین مشکلاتی نمی‌شوند.

وی در مورد علت مرگ ناگهانی مهرداد اولادی نیز گفت:‌ علت مرگ این ورزشکار جوان باید از طریق کالبدشکافی مشخص شود اما می‌تواند به دلیل یکی از همین عواملی باشد که گفته شد یعنی شل شدن عضله قلب یا ناراحتی‌های مادرزادی. که بهترین راه پیشگیری از آن انجام معاینه‌های پزشکی قبل از ورود به ورزش‌های حرفه‌ای است.

وی خطاب به جوانان گفت:‌ بهتر از قبل از بدنسازی و ورزش‌های سنگین معاینه شوند، همچنین عامل که باعث شل شدن عضله قلب و نارسایی‌های قلبی می‌شود بدون آنکه ورزشکار بداند مصرف مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و مواد مخدر است.

سبحانی افزود: مصرف این مواد باعث شل شدن عضله قلب و افزایش فشار خون می‌شود و متأسفانه هیچ نظارت دقیقی روی این مکمل‌ها نمی‌شود حتی نمی‌توان به محتویات آن اعتماد کرد چرا که برچسب معتبر دارند اما محتویات آن متفاوت است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص گفت:‌ بنابر این مکمل‌هایی که در باشگاه‌های بدنسازی به جوانان داده می‌شود گاهی غیرمجاز است و عوارض آن بیماری‌های قلبی و مرگ‌های ناگهانی است که متأسفانه از سوی مربیان مثل نقل و نبات توصیه می‌شود و اکنون هم بسیار شایع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha