سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 181161

سلامت نیوز:  موضوع هفته جهانی ایمن‌سازی امسال24 لغایت 30 آوریل 2016 برابر با 5 لغایت 11 اردیبهشت ماه جاری "پایان دادن به شکاف ایمن‌سازی" است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در 2014، تعداد 115 میلیون نوزاد در سراسر جهان واکسن دیفتری، کزاز، و سیاه سرفه دریافت کردند.
در 2014، حدود 85 درصد کودکان جهان در اولین سالروز تولد خود یک دوز واکسن سرخک دریافت کردند.


در حال حاضر، از 125 کشور در 1988، تنها در 2 کشور افغانستان و پاکستان، هنوزفلج اطفال شایع است.
ایمن‌سازی، سالانه مانع از دو تا سه میلیون مرگ می‌شود با وجود این، چنانچه پوشش واکسیناسیون در سراسر جهان بهبود یابد، از یک میلیون و 500 هزار مرگ دیگر نیز می‌توان جلوگیری کرد. در حال حاضر، شمار تقریبی 18 میلیون و 700 هزار نوزاد، حدود یک از هر پنج نوزاد، در سراسر جهان همچنان از ایمن‌سازی جاری برای بیماری‌های قابل پیشگیری مانند دیفتری، کزاز، و سیاه سرفه محروم هستند.


ذیل موضوع "پایان دادن به شکاف ایمن‌سازی"، هفته جهانی ایمن‌سازی ترویج استفاده از واکسن‌ها برای حفاظت افراد در تمامی سنین در برابر  بیماری‌ها را هدف قرار داده است. ایمن‌سازی میلیون‌ها زندگی را نجات می‌دهد و به عنوان یکی از موفقیت‌آمیز‌ترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین مداخله‌های سلامت به شکل گسترده‌ای شناخته شده است.

به علاوه، این نهضت در سال جاری میلادی بر نیاز به ایمن‌سازی در طول زندگی‌ نوجوانان و بزرگسالان تاکید دارد. همچنین می‌کوشد توجه جهان را به اهمیت حیاتی دسترسی به افراد آسیب‌پذیری جلب کند که در شرایط اضطراری یا موقعیت‌های ناشی از درگیری زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha