نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر كه هنوز واكسن آنفولانزای نوع A وارد كشور نشده، گفت: هیچ موسسه‌ درمانی و بهداشتی در كشور تا كنون نسبت به تزریق این واكسن اقدام نكرده‌ است.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال كه آیا واكسن آنفولانزای نوع A وارد بازار شده یا خیر؟ گفت: واكسنی به نام نوع A هنوز به مرحله‌ تولید انبوه نرسیده و هیچ موسسه‌ درمانی یا بهداشتی در كشور تا كنون نسبت به تزریق این واكسن اقدام نكرده ‌است.

وی ادامه داد: اگر مراكز درمانی اعلام كردند كه این واكسن موجود بوده و تزریق می‌شود مبنای علمی و كارشناسی نداشته و حقیقت ندارد.

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این واكسن در برخی از موسسات تولید واكسن بین‌المللی - كه به نظر می‌آید چین هم وارد این چرخه شده - در حال تولید است و پس از تایید سازمان بهداشت جهانی آمادگی فروش و عرضه‌ وجود دارد و چنانچه به دست ما رسید، در آن زمان باید برای گروه‌های هدف‌مان كه كودكان، زنان باردار و برخی از سالمندان هستند، استفاده شود.

به گفته‌ نماینده‌ مردم نوشهر در خانه‌ ملت، استفاده از واكسن نوع A برای همه‌ آحاد جامعه‌ ممكن و عملی نیست و ما هم كه جزو كشورهایی هستیم كه در حال حاضر سفارش خرید واكنش را داده‌ایم اما هنوز واكسن آنفولانزای نوع A وارد كشور نشده است.

وی گفت: مراكز بهداشتی در حال حاضر اقدام به تهیه و توزیع برخی از قرص‌هایی كرده است كه می‌توانند مهار كننده‌ این نوع آنفولانزا باشد، به طوری كه عوامل تشدید كننده‌ بیماری آنفولانزای نوع A را محدود كرده و درمان سریع‌تر صورت می‌گیرد و به مراحل حاد نمی‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha