ستاد تبصره 13 با پیشنهاد سازمان بهزیستی برای توزیع رایگان 9 میلیون لیتر سهمیه ویژه بین معلولان و خانواده دارای فرد معلول موافقت کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: معلولان به دلیل عدم مناسب سازی محیط و وسایل حمل و نقل عمومی برای رفع نیازهای درمانی، آموزشی و دیگر فوریت‌ها، نیازمند اختصاص سهمیه بنزین ویژه هستند.

دکتر ابوالحسن فقیه با تشکر از نگاه مثبت ستاد تبصره 13 افزود:‌ سهمیه تعیین شده پس از اینکه در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت بر اساس دستورالعمل خاص و نیاز معلولان تحت پوشش از طریق مراکز بهزیستی در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق مراجعه برای دریافت کارت سوخت متعاقباً اعلام خواهد شد، افزود: به دلیل برابر نبودن فرصتها در استفاده از خدمات عمومی، معلولان از بخش عمده خدمات بی‌ بهره‌اند و معلولیت‌ان باعث ایجاد هزینه‌های جدید می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکید سازمان بهزیستی بر ارایه خدمات تخصصی توانبخشی معلولان است گفت:‌ مساعدتهای ویِژه دولت مانند کارت سوخت رایگان، بخشی از هزینه‌هایی از این دست را کاهش می‌دهد.

فقیه گفت: راهبرد اصلی سازمان بهزیستی برابر سازی فرصت بهره‌مندی از امکانات و خدمات سایر ارگانها و نهادها برای معلولان و در عین حال ارایه حمایتهای ویِژه برای جبران هزینه‌های اضافی ناشی از معلولیت است.

وی افزود: هر چقدر این حمایتهای ویژه در قالب کمکهای غیرمستقیم افزایش پیدا کند زمینه بروز توانمندیهای معلولان فراهم می شود و نیازی به کمک‌های مستقیم نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha