سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 181194

طی بازه زمانی دیماه تاکنون 914 هزار راس دام واکسینه شده‌اند و در این بازه زمانی بیش از پنج هزار و 300 لیتر ماده ضدعفونی در دامداری‌های و مناطق پرخطر توزیع شده است. تب برفکی از ابتدای سال تاکنون تحت کنترل درآمده است.

تب برفکی 1494 راس دام را در استان مرکزی کشت

سلامت نیوز:طی بازه زمانی دیماه تاکنون 914 هزار راس دام واکسینه شده‌اند و در این بازه زمانی بیش از پنج هزار و 300 لیتر ماده ضدعفونی در دامداری‌های و مناطق پرخطر توزیع شده است. تب برفکی از ابتدای سال تاکنون تحت کنترل درآمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محسن شانقی در خصوص آخرین وضعیت تب برفکی در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون گزارش جدید از وجود تلفات ناشی از این بیماری در استان و کانون‌های درگیر بیماری دریافت نشده است.

وی با اشاره به آغاز این بیماری از دی ماه سال گذشته که نهایت منجر به درگیری 140 کانون به این بیماری شد، تعداد تلفات دام‌های سبک و سنگین را در استان هزار و 494 راس عنوان کرد و گفت: بیشترین درگیری با بیماری در شهرستان خمین بوده است که خوشبختانه بیماری به کنترل درآمده است و تاکنون مورد جدید گزارش نشده است.

شانقی گفت: در این مدت هزار و 381 راس دام سبک و 113 راس دام سنگین از دست رفتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک یا دو کانون درگیر این بیماری هستند، گفت: طی بازه زمانی دیماه تاکنون 914 هزار راس دام واکسینه شده‌اند و در این بازه زمانی بیش از پنج هزار و 300 لیتر ماده ضدعفونی در دامداری‌های و مناطق پرخطر توزیع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اقدامات صورت گرفته در این مدت که بیش از همه خمین را درگیر کرد را تعطیلی میدان دام خمین عنوان کرد که دو ماه طول کشید ولی خوشبختانه با شروع سال 95 بیماری سیر نزولی داشته است.

وی به دامداران توصیه کرد تا به کنترل درآمدن نهایی این بیماری ضمن رعایت اصول امنیت زیستی از خرید وفروش، جابجایی و حمل و نقل دام، تماس با دلالان و حضور در مناطق پرخطر و متراکم اجتناب کنند و تلفات را به شکل بهداشتی دفن و موارد مشکوک را به دامپزشکی اطلاع دهند.

شانقی افزود: از دامداران انتظار می‌رود مباحث مربوط به امنیت زیستی و همکاری با مجموعه دامپزشکی را مجدانه دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha