یك داروساز گفت: گیاه آلوورا برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است.

گیاه آلوورا در افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است
دكتر مسعود مسنن مظفری در گفت‌وگو با  ایسنا افزود: این گیاه به عنوان یك منبع تغذیه بسیار مناسب جهت افزایش سیستم ایمنی بدن تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینكه بدن انسان همیشه یك سری پروتئین‌هایی كه در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می‌كند، ادامه داد: این گیاه نیز كمك بزرگی در روند پروتئین‌ سازی بدن دارد.

دكتر مسنن مظفری اظهار داشت: گیاه آلوورا گیاهی است كه در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌كند كه اكنون این گیاه در چند مركز گلخانه‌ای در شهرستان شیروان نیز تولید می‌شود.

وی اظهار كرد: این گیاه دارای برگهای پهن است كه از آن یك ماده ژله‌ای تراوش می‌شود كه دارای اسیدهای آمینه می‌باشد و می‌توان از آن در سالاد و یا بصورت كمپوت استفاده كرد.

این پزشك داروساز با تاكید بر اینكه پوست یكی از بزرگترین محافظ‌های بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا است، گفت: این گیاه همچنین در ترمیم، زیبایی، شادابی صورت و ایجاد ایمنی در مقابل عوامل بیماری‌زا بسیار موثر است.

دكتر مسنن مظفری یادآور شد: بهترین عامل در مقابله با بیماری آنفلوانزای خوكی و یا فصلی محافظت فیزیكی است كه عمده آن از طریق دهان و پوست انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینكه استفاده از ماسك یكی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است، ادامه داد: اكنون دو نوع ماسك تحت عنوان ماسك‌های غیر قابل شستشو و قابل شستشو در بازار موجود است اما به دلیل اینكه ممكن است هنگام شست‌وشوی ماسكهای قابل شست‌وشو عوامل بیماری‌زا كاملا پاك نشود استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha