سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 181225

وقتی درد مفاصل شروع می شود دوست دارید هرچه زودتر التیام پیدا کنید، اما شاید دوست نداشته باشید مسکن مصرف کنید، مخصوصا اگر نگران عوارض جانبی و تداخلش با دیگر داروها باشید. و یا شاید هم داروها به تنهایی نمی توانند کمکتان کنند، پس باید به فکر یک درمان غیر دارویی باشید. یخ و گرما عالی هستند، اما تنها انتخابتان هم نیستند.

7 درمان طبیعی برای درد مفاصل

سلامت نیوز: وقتی درد مفاصل شروع می شود دوست دارید هرچه زودتر التیام پیدا کنید، اما شاید دوست نداشته باشید مسکن مصرف کنید، مخصوصا اگر نگران عوارض جانبی و تداخلش با دیگر داروها باشید. و یا شاید هم داروها به تنهایی نمی توانند کمکتان کنند، پس باید به فکر یک درمان غیر دارویی باشید. یخ و گرما عالی هستند، اما تنها انتخابتان هم نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در ادامه 7 روش طبیعی که می توانید با کمکشان التهاب را از بین ببرید و التیام پیدا کنید به شما معرفی می نماییم.

از سوزن ها کمک بگیرید

تحقیقات نشان داده طب سوزنی می تواند تا حدودی به بهبود درد آرتروز کمک کند. در تحقیقات دیگری که سال 2013 انجام گرفن محققان به این نتیجه رسیدند که این درمان جایگزین درد و گرفتگی را در افراد مبتلا به فیبرومالژیا بهبود می بخشد. پس اگر با سوزن ها مخالف نیستید می توانید به یک متخصص برای انجام این درمان مراجعه کنید، فقط به خاطر داشته باشید که در صورت نتیجه گرفتن باید مرتب پیگیر مراجعات بعدی باشید.

تنی به آب بزنید

شنا کردن، ایروبیک آبی، و دیگر فعالیت های مربوط به آب می توانند بدون شدت بالا انعطاف و قدرت را بالا ببرند. تحقیقات نشان داده ورزش در آب می تواند درد را کاهش دهد و عملکرد فیزیکی را در افرادی که مبتلا به آرتروز اندام تحتانی هستند بهبود بدهد. همچنین در سال 2015 محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که یک دوره ورزش آبی 45 دقیقه ای به کاهش درد استئوآرتریت زانو کمک می کند.

تندش کنید

کپسایسین، ماده ای است در فلفل که باعث تندی آن است، این ماده در کرم و پمادهای تسکین دهنده درد نیز به کار می رود. کپسایسین به صورت موقت باعث تغییر مسیر اعصاب می شود بنابراین در مفاصل احساس درد نمی کنید. تحقیقات نشان داد 80 درصد از کسانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید بودند بعد از چهار مرتبه استفاده از کرم کپسایسین به مدت دو هفته دردشان تسکین پیدا کرد.

در نظر گرفتن مکمل

استفاده از گلوکوزامین و کندرویتین سولفات ( هر دو در غضروف انسان یافت می شوند ) برای تسکین درد و ورم مربوط به آرتروز شایع است. نتایج تحقیقات روی تاثیر گذار بودنشان پیچیده است، اما در سال 2015 محققان دریافتند این ترکیب در افرادی که آرتروز زانو دارند باعث کاهش درد و بهبود عملکرد شده است. استفاده از این مکمل هیچ خطری ندارد، پس ارزش یکبار امتحان کردن را خواهد داشت.

از ماهی ها کمک بگیرید


بر هیچکس پوشیده نیست که اسید چرب های امگا 3 از جمله مکمل های روغن ماهی، دارای خواص ضد التهابی هستند. ثابت شده که این مکمل ها همچنین می توانند درد مفاصل را تسکین دهند. در یک تحقیق که سال 2015 توسط محققان تایلندی انجام گرفت مشخص شد افرادی که آرتروز زانو داشتند و به مدت 8 هفته روزانه از مکمل 1000 میلی گرم روغن ماهی استفاده می کردند دردشان کاهش پیدا کرد و به مرور عملکردشان نیز بهتر شد. دیگر تحقیقات نیز نشان داده افزایش مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید احتیاجشان به  داروهای ضد التهابی غیر استروئیدیرا کاهش داده.

از هنرهای رزمی باستانی کمک بگیرید


تمرین تای چی روشی است که می توانید با کمترین فشار عضلات اطراف مفصل ها را قوی کنید و دامنه حرکاتتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده 12 هفته تمرین تای چی علائم درد، گرفتگی، و عملکرد فیزیکی را در افراد مبتلا به آرتروز بهبود می بخشد.

گرمش کنید


آرتروز زانو دارید؟ پوشاندن مفصل قبل از خواب می تواند به کاهش ورم و ناراحتی کمک کند، همچنین این کار از خوردن زانوها به یکدیگر هنگام خواب نیز پیشگیری می کند. در طول روز نیز می توانید از یک زانو بند طبی استفاده کنید، این کار محافظت از زانو را افزایش می دهد و هنگام راه رفتن توازن زانوها را بهبود می بخشد. در نتیجه روز ها و شب ها درد کتری حس می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha