یك فوق تخصصی آكولوپلاستیك با اشاره به اثر موقت و كوتاه مدت جوان سازی به شیوه غیرجراحی (تزریق فیلر یا ژل و بوتوكس) گفت: طول مدت اثر ژل شش تا 12 ماه و بوتوكس سه تا شش ماه است.

دكتر رضا نبیی در حاشیه نوزدهمین كنگره سراسری چشم پزشكی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه همواره تغییرات وابسته به سن در صورت و پلك بروز می‌كند به شیوع و استقبال افراد برای دوباره جوان‌سازی اشاره كرد و افزود: بر اساس وضعیت آناتومیك و شكل ابروها می‌توان صورت را بازسازی كرد كه فرد جوانتر و شاداب‌تر نشان دهد.

مسوول كارگاه دوباره جوانسازی به روش‌های جراحی و غیرجراحی با بیان اینكه در شیوه غیرجراحی تزریق بوتوكس عضلات فلج می‌شوند، گفت: در تزریق فیلر (ژل) فضای خالی پر و برگردانده می‌شود.

وی افزود: در روشهای غیر جراحی عوارض متعددی مشاهده شده است كه از آن جمله می‌توان به تزریق ماده به داخل عروق پیشانی (شریان و ورید پیشانی) و انتقال آن به شریان مركزی چشم و نهایتا كوری اشاره كرد.

این فوق تخصص آكولوپلاستیك با بیان اینكه عفونت محل تزریق و حساسیت به ماده تزریق شده از دیگر عوارض روش‌های غیرجراحی دوباره جوانسازی است، گفت: ‌در برخی موارد این روش‌های غیرجراحی علاوه بر زیبایی كاربرد درمانی دارد اما درعین حال این روش‌ها را به هر فردی توصیه نمی‌كنیم.

دكتر نبیی روشهای غیر جراحی را بر جراحی ارجح برشمرد و افزود: در مواردی كه روشهای غیرجراحی كارساز نیست از شیوه جراحی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینكه جوان سازی محدودیت سنی ندارد افزود: اما تغییرات در حدود میانسالی ظاهر و بیشتر مراجعین، میانسال هستند اما برای افتادگی ابرو و پف چشم كه غالبا به علت سابقه فامیلی است در سنین پایین مراجعه می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تبریز به استقبال مردم از دوباره جوانسازی و شیوع این روش زیباسازی در میان پزشكان اشاره كرد و افزود: از این رو كارگاهی با موضوع دوباره جوانسازی به روش‌های جراحی و غیر جراحی در نوزدهمین كنگره سراسری چشم پزشكی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha