چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 18126

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه نشست مبارزه با گرسنگی در رم هشدار داد که روزانه 17 هزار کودک در جهان بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می دهند.

 بحران گرسنگی در حالی در کشورهای در حال توسعه رو به گسترش است که در برخی این کشورها هر 5 ثانیه یک کودک از گرسنگی می میرد.

در ادامه نشست سه روزه مبارزه با گرسنگی که با حضور مقامهای بین المللی در مقر سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در شهر رم در جریان است، بان کی مون از افزایش تلفات ناشی از گرسنگی در جهان ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان اینکه امروز شمار ساکنان گرسنه کره زمین به بیش از یک میلیارد نفر رسیده گفت سالانه بیش از شش میلیون کودک به دلیل سوء تغذیه جان می بازند و این رقم به این معنا است که روزانه شاهد مرگ 17 هزار کودک بیگناه بر اثر گرسنگی هستیم.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در نشست رم در این سه روز به بررسی راههای مبارزه با گرسنگی، تقویت منابع طبیعی و بخش کشاورزی و جبران کمبود مواد غذایی در کشورهای فقیر می پردازند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر ضرورت سرعت عمل کشورهای جهان برای مبارزه با گسترش فقر و گرسنگی بار دیگر هشدار داد که در صورت ادامه وضع کنونی، جهان در سال 2050 با دو میلیارد ساکن گرسنه روبرو خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha