چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 181266

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشكی مشهد از تولد نوزاد یك زن باردار اهل شهرستان كلات در بالگرد اورژانس هوایی این دانشگاه خبر داد.

تولد نوزاد در آسمان مشهد

سلامت نیوز: رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشكی مشهد از تولد نوزاد یك زن باردار اهل شهرستان كلات در بالگرد اورژانس هوایی این دانشگاه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازایرنا،شهرام طاهرزاده  افزود: با اعلام مركز هدایت بحران فوریتهای پزشكی این دانشگاه، مبنی بر وخیم بودن حال یك مادر باردار در بیمارستان كلات در ظهر امروز، بالگرد اورژانس 115 مشهد بلافاصله به سمت این شهرستان حركت كرد.


وی اظهار كرد: بالگرد اورژانس این زن باردار را كه دچار خونریزی شدیدی شده بود از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) در كلات به مشهد انتقال داد.
به گفته وی این زن باردار در حین انتقال به مشهد، حوالی ساعت 12 امروز در آسمان مشهد زایمان كرد و یك نوزاد پسر به دنیا آورد.
طاهرزاده ادامه داد: با همكاری دو مامای اعزامی از شهرستان كلات و دو پرسنل اورژانس 115 مشهد، این نوزاد در بالگرد سالم به دنیا آمد و پس از فرود بالگرد به همراه مادرش به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال یافت.


رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشكی مشهد با تشكر از هماهنگی هوانیروز خراسان رضوی خاطرنشان كرد: اكنون حال مادر و نوزاد كه در زمان انتقال به وسیله بالگرد هر لحظه احتمال مرگ آنها وجود داشت، مساعد است.


شهرستان كلات نادر با جاده ای كوهستانی در 145 كیلومتری شمال شرقی مشهد واقع است.
فعالیت مجدد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشكی مشهد از شهریور 1393 همزمان با 14 دانشگاه دیگر علوم پزشكی كشور در قالب طرح تحول نظام سلامت آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha