چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 181288

یک متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: گوش دادن به هندزفری حساسیت گوش به صداها را کم کرده و درصورت استفاده طولانی مدت از آن با صدای بلند، کم شنوایی به دنبال دارد.

"هندزفری" کم شنوایی می‌آورد

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: گوش دادن به هندزفری حساسیت گوش به صداها را کم کرده و درصورت استفاده طولانی مدت از آن با صدای بلند، کم شنوایی به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مریم اعتمادی ، با بیان اینکه استفاده از هندزفری حساسیت گوش به صداهای پایین را کم می‌کند، گفت: گوش به مرور زمان بر اثر استفاده از هندزفری به شنیدن صداها از فاصله نزدیک عادت کرده و حساسیت آن به صداهای معمولی و پایین کم می‌شود.

وی تصریح کرد: این تاثیر مخرب هندزفری در صورتی است که از هندزفری با صدای معمولی استفاده شود و چنانچه با هندزفری آهنگ‌ها را با صدای بلند گوش کرد، در آن صورت این اصوات بر عصب شنوایی تاثیر می‌گذارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: همچنین هندزفری‌ها می‌توانند باکتری‌هایی را وارد گوش کنند و نباید از هندزفری‌های که داخل گوش می‌رود یا هندزفری دیگران استفاده کرد. در همین راستا توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان از هندزفری استفاده نکنند و اگر مجبور به استفاده از آن هستند از هندزفری‌هایی که روی گوش و نه در داخل گوش قرار می‌گیرند، استفاده کنند.

این متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: همچنین افراد باید در صورت استفاده از هندزفری آهنگ یا هر فایل صوتی دیگر را با صدای آهسته و به مدت کوتاهی گوش دهند. گوش دادن هندزفری با صدای بلند در طولانی مدت کم شنوایی می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha