چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 18129

محققان ایتالیایی اعلام کردند که از سال 1990 تا 2005 تعداد تولدهای دوقلو در این کشور 25 درصد و در آمریکا 21 درصد افزایش یافته است.

محققان موسسه عالی بهداشت در بررسیهای خود نشان دادند که بین سالهای 1990 تا 2005 زایمانهای نوزادان دوقلو 25 درصد افزایش یافته که این رقم با افزایش 21 درصدی تولدهای دوقلو در آمریکا قابل مقایسه است.

این محققان، تکنیکهای بارداری مصنوعی را به عنوان اولین دلیل این افزایش معرفی کرده اند. همچنین این تحقیقات نشان می دهد که دوقلوزایی در بین مادرانی که در سنین بالای 30 سالگی دارای فرزند می شود بیشتر است.

این محققان تاکنون 22 هزار دوقلو را در بانک "ثبت ملی دوقلوها" ثبت کرده اند که از این تعداد در حدود دو هزار دوقلو کمتر از 12 سال دارند.

این دانشمندان در جستجوی درک این مسئله هستند که دوقلوزایی از خط مادری و یا از خط پدری به ارث می رسد و اینکه چه تفاوتهایی میان دوقلوهای همسان و غیرهمسان وجود دارند.

براساس گزارش آنسا، افزایش تعداد تولدهای دوقلو می تواند مشکلاتی را برای سلامت عمومی ایجاد کند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتنند: "دو قلوها با بیشترین خطر مرگ و بیماریهای ناشی از تولد نارس مواجهند به طوری که اکثر این نوزادان قبل از هفته سی و هفتم بارداری متولد می شوند. دوقلوهای نارس به خصوص با وزن کمتر از هزار و 500 گرم متولد می شوند و بنابراین به درمانهای پس از تولد نیاز دارند که متاسفانه اکثر مراکز زایمان فضای کافی برای ارائه این مراقبتهای دراز مدت را در اختیار ندارند. به طوری که در مرکز و جنوب ایتالیا بیشتر نوزادان نمی توانند در مرکزی که متولد می شوند تحت مراقبت قرار گیرند و به همین منظور یکی دو ساعت پس از تولد از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر منتقل می شوند. این جابجایی خطرات زیادی را به همراه دارد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha