چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

اگر از بیماری اضطراب رنج می‌برید، یا حضور در یك جمع شلوغ آزارتان می‌دهد، شاید با خوردن ترشی كمی از اضطرابتان كاسته شود.

تاثیر عجیب مصرف ترشی در كاهش اضطراب

سلامت نیوز: اگر از بیماری اضطراب رنج می‌برید، یا حضور در یك جمع شلوغ آزارتان می‌دهد، شاید با خوردن ترشی كمی از اضطرابتان كاسته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان در ایالت ویرجینیای آمریكا تمامی غذاهای مصرفی افزون بر 700 دانشجو را برای یك ماه زیر نظر گرفتند و علاوه بر آن، میزان ورزش و تحرك روزانه و اندازه مصرف سبزی و میوه‌ در رژیم غذایی این دانشجویان را هم بررسی كردند.

به گزارش نشریه آمریكایی ایپوچ تایم، نتایج تحقیق نشان ‌داد كه دانشجویانی كه غذاهای تخمیری (مثل ترشیجات) بیشتری در رژیم غذایی‌شان داشتند، از اضطراب، به‌ویژه اضطراب اجتماعی كمتری رنج می‌برند.
رابطه معكوس بین مصرف ترشیجات و اضطراب به ‌ویژه در افرادی كه از روان‌رنجوری (نوعی اختلال روانی كه باعث ضعف در تصمیم‌گیری‌ می‌شود) رنج می‌بردند، بیشتر است.
دكتر ماتیو هیلیمایر، یكی از محققان این آزمایش می‌گوید كه احتمالا پروبیوتیك‌های موجود در ترشیجات، محیط احشای داخلی‌ را تغییر می‌دهند، به‌طوری كه از میزان اضطراب افراد كم می‌كند.
این تحقیق كه نتایج آن در مجله علمی سایكتری ریسرچ منتشر شد، نشان می‌دهد كه میزان اضطراب افرادی كه معمولا دچار اضطراب ناشی از حضور در جمع می‌شوند،‌ با مصرف ترشیجاتی كه حاوی پروبیوتیك هستند، كم می‌شود.
میزان تحقیقاتی كه تاثیر باكتری‌ها(موجود در غذاها) بر مغز و همینطور خلق و خوی افراد را ثابت می‌كنند، رو به افزایش است.
در تحقیقی كه در دانشگاه مك مستر كانادا انجام شد، محققان دریافتند كه یك پروبیوتیك خاص به نام Bifidobacterium longum در عادی كردن رفتار بیماران مبتلا به اضطراب موثر است. در این تحقیق نشان داده شد كه چطور التهاب داخلی بدن می‌تواند بر سیستم عصبی اثر بگذارد و باعث به‌وجود آمدن اضطراب در فرد شود.
در تحقیق دیگری نیز كه در كشور فرانسه انجام شد، در ضمن تایید یافته‌های محققان كانادایی و آمریكایی در زمینه تاثیر غذاها بر خلق و خوی افراد، مشخص شد كه یك پروبیوتیك دیگر به نام Lactobacillus helveticus از میزان فشارهای روانی، استرس، خشم و افسردگی كم می‌كند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha