چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 181318

تخم مرغ نه تنها خوشمزه است- بلکه می‌توانند خلق و خوی‌تان را بهبود دهد، به ماده‌ی خاکستری مغزتان قوت بدهد و حتی در برابر سرطان مقاوم‌تان کند.

۷ دلیل برای برگرداندن تخم‌مرغ به منوی غذایی‌تان

سلامت نیوز: تخم مرغ نه تنها خوشمزه است- بلکه می‌توانند خلق و خوی‌تان را بهبود دهد، به ماده‌ی خاکستری مغزتان قوت بدهد و حتی در برابر سرطان مقاوم‌تان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بازده ، بیشتر امریکایی‌ها بر اساس این تئوری پرورش یافته‌اند که تخم‌مرغ سرشار از کلسترولی است که عروق را مسدود می‌کند و خوردن آنها یقیناً بیماری عروق قلبی را افزایش می‌دهد. اما هنگامی‌که محققان دانشگاه ویک فورست بعضی از برترین مطالعات علمی را بررسی کردند، ارتباطی بین مصرف تخم‌مرغ و بیماری قلبی پیدا نکردند. در حقیقت، بیشتر کارشناسان برجسته در حوزه‌ی سلامت، تخم مرغ را غذای کامل می‌دانند. سفیده و زرده‌ی تخم‌مرغ با هم فعالیت می‌کنند تا میزان زیادی از ویتامین‌های مهم، چربی‌های سالم، مواد معدنی کمیاب و مواد مغذی دیگر را برای شما فراهم کنند- همه‌ در یک بسته‌‌ی مناسب و کم کالری.

فهرست ذیل را بخوانید تا ۷ دلیل دیگر برای برگرداندن تخم‌مرغ به منوی غذایی‌تان را ببینید.

۱. بهبود سریع خلق و خوی

    خبر خوب– تخم‌مرغ حاوی ترکیب مفید اسیدهای چربی امگا ۳، روی، ویتامین‌های ب و ید است- این‌ها مواد مغذی هستند که با هم فعالیت می‌کنند تا با خستگی مقابله کنند و بدخلقی را از بین ببرند.
    نکته‌ی مفید– فریب تخم‌مرغ‌های “فضای آزاد” را نخورید. مرغ‌ها ممکن است هنوز هم در درون انبار قرار بگیرند ( ولی حداقل نه در قفس‌های کوچک)

۲. سیستم عضلانی‌تان را تقویت می‌کند

خبر خوب– تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع غذایی طبیعت است، که دارای پروتئین محافظ عضله است که در یک غذای کم‌کالری قرار گرفته است. ویتامین ب ۱۲ موجود در تخم‌مرغ نیز به انقباض ماهیچه کمک می‌کند- یک ضرورت برای مشتاقان باغبانانی.

نکته‌ی مفید– فریب واژه‌ی “طبیعی” روی جعبه‌ی تخم‌مرغ را نخورید. تخم‌مرغ‌های طبیعی می‌توانند از مرغ‌هایی باشند که آنتی بیوتیک و خوارکی‌های دستکاری شده‌ی ژنتیکی، مصرف می‌کنند، دو ماده‌ی ممنوع در تخم‌مرغ‌های اورگانیک.

۳. مقاومت در برابر سرطان

خبر خوب– طبق یک مطالعه‌ی جدید، زنانی ‌که میزان بالایی کولین مصرف می‌کنند- یک ماده مغذی که در تخم‌مرغ یافت می‌شود- ۲۴ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان سینه مبتلا شوند. یک تخم‌مرغ بزرگ حدود ۳۰ درصد کولین مجاز در جیره‌ی غذایی پیشنهادی‌تان. را دارا می‌باشد.

نکته‌ی مفید– بیشتر کولین‌ها در زرده‌ی تخم‌مرغ جمع شده‌اند. پس مطمئن باشید تمام تخم‌مرغ را در املت مخلوط کنید.

۴. ذهن‌تان را تقویت می‌کند

خبر خوب– کولین موجود در تخم‌مرغ، به هنگام افزایشِ رها شدنِ استیل کولین، کمک می‌کند حافظه‌تان را قوی نگه دارید – یک انتقال دهنده‌ی عصبی که به مغزتان کمک می‌کند اطلاعات را ذخیره کند و بهتر به یاد بیاورد. تخم‌مرغ‌هایی که از مرغ‌های پرورش یافته در مراتع طبیعی به‌دست می‌آیند نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری هستند که به تقویت مغزتان کمک می‌کند.

نکته‌ی مفید– کشاورزی را پیدا کنید که پرندگان را در مراتع و با مکمل‌های خوراکی ارگانیک پرورش می‌دهد.

مرغ‌هایی که در چمن زار پرورش میابند تخم‌مرغ‌هایی تولید می‌کنند که دارای مقادیر زیادی ویتامین‌ای است- ویتامینی که با باور دانشمندان شما را از ابتلا به بیماری آلزایمر محافظت می‌کند.

۵. دیدتان را بهتر کنید

خبر خوب– تخم‌مرغ منبع غنی از لوتئین و زیگزانتین است – آنتی اکسیدان‌ّهایی که جلوی دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را می‌گیرد- فقط اطمینان حاصل کنید که زرده‌ی تخم‌مرغ را می‌خورید.

نکته مفید-برای یک وعده‌ی غذاییِ محافظ چشم خیلی قوی، کلم برگ یا اسفناجِ سرشار از لوتئین و زیگزانتین را در املت مخلوط کنید.

۶. لاغر شوید

خبر خوب– در این‌جا یک روش خوشمزه برای کاهش وزن وجود دارد. محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا دریافتند هنگامی‌که افراد چاق حداقل ۵بار درهفته تخم‌مرغ را به عنوان صبحانه به نان شیرینی حلقوی ترجیح می‌دهند، ۶۵ درصد بیشتر وزن کم می‌کنند. و دانشمندان دانشگاه سنت لوییس کشف کردند که خوردن تخم‌مرغ در صبح باعث می‌شود کالری‌های کمتری در طول روز مصرف کنید.

نکته‌ مفید- برچسب‌های ارگانیک، مورد تأیید سلامت حیوانات و تأیید شده برای انسان بر روی تخم‌مرغ‌ها، استفاده‌ی مکرر از آنتی بیوتیک‌های غذایی به مرغ‌ّها را قدغن کرده‌اند.

۷. جلوی انقراض را بگیرید

خبر خوب– شما می‌توانید بر اساس تخم‌مرغی که برای خوردن انتخاب می‌کنید به حفظ نژادهای قدیمی مرغ کمک کنید. کشاورزی صنعتی معمولا از یک یا دو نژاد مرغ استفاده می‌کند- که گوناگونیِ گونه‌ها را تهدید می‌کند. خوشبختانه، تقاضا برای تخم‌مرغ‌های دارای نژاد اصیل موجی در نژادهای دیگر ایجاد می‌کند- بعضی نژادهایی که در معرض انقراض بوده یا هستند.
منبع:بایسیکلینگ


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha