عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با انتقاد از تعرفه بالای خدمات مشاوره‌ای، بر ضرورت بیمه شدن این خدمات برای رفع آسیب های اجتماعی و جلوگیری از طلاق تاکید کرد.

انتقاد از تعرفه بالای خدمات مشاوره /توجه به بیمه خدمات مشاوره در برنامه ششم

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با انتقاد از تعرفه بالای خدمات مشاوره‌ای، بر ضرورت بیمه شدن این خدمات برای رفع آسیب های اجتماعی و جلوگیری از طلاق تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز، احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئولان سازمان بهزیستی مبنی بر تلاش برای گنجاندن بیمه خدمات مشاوره در برنامه ششم توسعه، گفت: اگرچه تحقق این مهم برای خانواده‌هایی که توان پرداخت هزینه‌های بالای خدمات مشاوره‌ای را ندارند یک ضرورت است ولی باید دید که آیا منابع لازم برای عملیاتی شدن این امر محقق می‌شود؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند رو به رشد بیماری‌های روحی و روانی در کشور بیمه خدمات مشاوره ای را بسیار حائز اهمیت خواند وگفت: از آنجایی که برخی بیماران روانی در پی نبود حمایت‌های بیمه‌ای وهزینه‌های بالا، از درمان خود منصرف می شوند بنابراین بهتر است سیاست متولیان به سمتی پیش رود که به مشکلات این بیماران بیشتر توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، نقش مشاوره خوب را در رفع مشکلات خانوادگی و آسیب های اجتماعی موثر خواند و افزود: اگر در گذشته افراد ریش سفید و بزرگان خاندان برای رفع مشکلات خانواده پیش قدم می شدند ولی هم اکنون این موارد جوابگوی رفع مشکلات خانوادگی نیست و باید نقش مشاوره ها در خانواده ها پررنگ تر شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم،  با انتقاد از شیوع معضل طلاق در کشور، مشاوره های قبل و بعد از ازدواج را در تحکیم بنیان خانواده ها و انتخاب درست همسر موثر برشمرد و یادآور شد: درحالی که بینش مراجعه به مشاوره با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع معضلات اجتماعی در کشور باید افزایش یابد ولی متاسفانه هزینه بالای مشاوره باعث شده زوجین و خانواده ها کمتر از این خدمات استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، توجه بیشتر به سلامت روان را  ضروری خواند و گفت: متاسفانه برخی مواقع دیده شده به افرادی که برای مشاوره به مراکز مشاوره ای مراجعه می کنند انگ دیوانگی می زنند در حالی که همانطور که برای درمان بیماری جسمی ساده ای مانند سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه  می‌کنیم و برای درمان آن اهمیت قائل می شویم باید به سلامت روان نیز اهمیت داد زیرا بخش عمده ای از سلامت فرد را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha