وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز کارگران مالک سازمان تأمین اجتماعی هستند و ما در اولین روز از هفته کارگر به زیارت حرم مطهر حضرت امام(ره) رفتیم تا فرمایشات ایشان را به یاد بیاوریم که این انقلاب متعلق به محرومان و پابرهنگان است.

امروز کارگران مالک سازمان تأمین اجتماعی هستند

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز کارگران مالک سازمان تأمین اجتماعی هستند و ما در اولین روز از هفته کارگر به زیارت حرم مطهر حضرت امام(ره) رفتیم تا فرمایشات ایشان را به یاد بیاوریم که این انقلاب متعلق به محرومان و پابرهنگان است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در همایش کارگر، امید به آینده و تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر گفتمان محرومیت مرتب تکرار نشود، ماشین توسعه به سرعت این روند را فراموش خواهد کرد گفت: امسال در هفته کارگر با کارگران غسالخانه دیدار داشتم و قصدم آن بود که شرافت کار را به نمایش بگذارم، باید فریاد این کارگران را شنید و نادیده نگرفت.
وی افزود: بخشی از امنیت بازار کار و تولید به تامین اجتماعی بستگی دارد و ما حتما تأمین اجتماعی پویا می‌خواهیم و به صندوق کارگزار نیاز نداریم و باید تأمین اجتماعی را به سازمانی برای زندگی تبدیل کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحران های تامین اجتماعی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون بسیاری از این مشکلات با مدیریت صحیح حل شده و معتقدم باید نظارت کارگران بر ما بیشتر شود.
ربیعی افزود: تفاهم نامه ای با 280 ورزشگاه منعقد کردیم تا کارگران و بازنشستگان از آن استفاده کنند. در تلاشیم تا خانه های امید توسعه یافته و به پاتوق بازنشستگان تبدیل شوند. امیدواریم امسال بتوانیم صندوق تأمین اجتماعی را به صندوق زندگی اجتماعی کارگری تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه کارگران را می فهمیم و درک می کنیم گفت: ما باید به فکر کارگران قدیمی باشیم، باید به فکر ارتقای معیشت و امنیت شغلی کارگران فعلی باشیم. باید مراقب ریزش نیرو باشیم و به ایجاد شغل برای بیکاران نیز توجه کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاوت فاحش تورم با افزایش حقوق بازنشستگان در دولت‌های نهم و دهم گفت: در آن دوره بین دستمزد و تورم فاصله۵.۳۸ درصدی بوجود آمد ولی در این 3 سال نگذاشتیم چنین فاصله ای ایجاد شود و حتی در حد بضاعت دولت سعی کردیم که افزایش دستمزد بیش از تورم باشد.
دکتر ربیعی سیاست و برنامه اصولی دولت را بهبود وضعیت معیشت کارگران و افزایش حقوق آنان همزمان با حفظ و افزایش فرصت‌های شغلی عنوان کرد و گفت: ما شرایط کارگران و خانواده‌های آنان را درک می‌کنیم و به دنبال اتخاذ بهترین راهکارها برای بهبود وضعیت هستیم تا آینده بهتری را برای زندگی کارگران شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha