سرپرست دادسـرای ارشاد: در سال گذشته ٨٦ کیفرخواست با موضوع تشکیل خانه‌های فساد تشکیل شده است فرمانده انتظامی تهران بزرگ: بدحجابی و کشف حجاب جرم مشهود است و ارتباطی به حریم خصوصی افراد ندارد.

سلامت نیوز:  سرپرست دادسـرای ارشاد: در سال گذشته ٨٦ کیفرخواست با موضوع تشکیل خانه‌های فساد تشکیل شده است فرمانده انتظامی تهران بزرگ: بدحجابی و کشف حجاب جرم مشهود است و ارتباطی به حریم خصوصی افراد ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، یک هفته از شروع به کار طرح جدید پلیس برای گشت‌های غیرمحسوس در خیابان‌ها می‌گذرد و حرف و حدیث‌ها همچنان دراین‌باره ادامه دارد. از بین مسئولان، «عباس جعفری‌دولت‌آبادی»، دادستان تهران نیز تا به‌حال چند اظهارنظر دراین‌باره داشته است. سخنان روز سه‌شنبه او هم درجلسه‌ای درباره آسیب‌های اجتماعی که با حضور مسئولان نیروی انتظامی، شهرداری و دیگر سازمان‌های مرتبط برگزار شد، هرچند مستقیم درباره موافقتش با اجرای طرح جدید نیروی انتظامی نبود، اما هشدارهایی بود در ادامه سخنانی که چند روز گذشته درباره لزوم برخورد پلیس با کسانی که او «هنجارشکن» می‌داند، مطرح شده است.
دادستان تهران دیروز با توجهی که به گزارش پلیس از افزایش روند جرایم مرتبط با امنیت اخلاقی داشت، گفت که دراین‌باره نگران است. به گزارش روابط عمومی دادستانی تهران، آسیب‌های اجتماعی عنوان موضوع جلسه‌ای بود که بعد از جلسه ٢٤ فروردین امسال روز سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت به ریاست عباس جعفری‌ دولت‌آبادی برگزار شد.
دراین جلسه، جعفری‌دولت‌آبادی دستور کار جلسه را جرایم مرتبط با امنیت اخلاقی اعلام کرد و با توجه به گزارش پلیس از افزایش روند آن اظهار نگرانی کرد. او در ادامه با اشاره به آمار جرایم مربوط به اعتیاد، مفاسد اخلاقی مزاحمت‌های خیابانی، کشف حجاب و مانند آن، به ضرورت همکاری مسئولان تمام دستگاه‌ها در اجرای این‌گونه طرح‌ها تأکید کرد.
دادستان تهران دراین جلسه از پلیس خواست که برای اجـرای مناسب طرح‌ها، از ظرفیت همه دستگاه‌ها مانند صداوسیما استفاده کند: «پلیس مکلف است درجرایم مشهود به وظایف ذاتی خود عمل ‌کند.»
جعفری‌دولت‌آبادی درباره اقدامات پلیس و دادستانی تهران در مقابله با جرم سرقت هم گفت: «سال گذشته با همکاری دادسرا و پلیس اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه‌ مناسبی در این زمینه انجام شد. وی خواستار اجرای این طرح در سایر شهرستان‌های استان شد.»
او درباره مجوز دادستانی پیرامون توقیف خودروهایی که راننده مست است، گفت: اگر کشف حجاب توسط زنان صورت گیرد یا حرکات غیرمتعارف، انجام ‌گیرد، پلیس وظیفه دارد طبق دستور صادره اقدام کند.
ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ یکی دیگر از حاضران در این جلسه بود. او با انتقاد از اظهارنظرهای اخیر بعضی مسئولان و «هجمه‌ رسانه‌ای» درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی گفت: «بدحجابی و کشف حجاب جرم مشهود است و ارتباطی به حریم خصوصی افراد ندارد.»
در ادامه این جلسه سردار زاهدیان، رئیس پلیس اخلاقی ناجا هم به ارایه آمار مقایسه‌ای از کشفیات و دستگیری‌های پلیس در زمینه‌ جرایم مربوط به حوزه اجتماعی در سال‌های ١٣٩٣ و ١٣٩٤ پرداخت.
دراین جلسه همچنین «فریدون امیرآبادی فراهانی»، سرپرست دادسـرای ارشاد، آمار پرونده‌های مفتوحه در این دادسرا در‌ سال ٩٤ را گزارش کرد و از صدور ٨٦ کیفرخواست با موضوع تشکیل خانه‌های فساد و ١٠٦ کیفرخواست درباره مشروبات الکلی خبر داد.
بابایی، سرپرست دادسرای جرایم اینترنتی هم که یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود، آسیب‌شناسی در این حوزه‌ها را ضروری دانست و این موضوع را نافی وظایف پلیس و دادسرا در برخورد با مظاهر فساد ندانست.


درپایان این جلسه هم دادستان تهران بر جمع‌آوری و معرفی به مراکز تعیین‌شده، تأکید کرد. جعفری‌دولت‌آبادی برای چگونگی مقابله با جرایم، با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی درکنار اقدامات مقابله‌ای گفت: «کار «فرهنگی» و «سرهنگی» هریک به تنهایی جواب نمی‌دهد، بلکه درمقابله با آسیب‌های اجتماعی، این دو باید با هم به کار گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه هم در اولویت باشد. او در انتقاد از کم‌کاری بعضی مسئولان دراین حوزه گفت:  «وقتی موضوع تقسیم کار می‌شود برخی دستگاه غایبند، اما حین تقسیم بودجه همگی سهم می‌خواهند.»
جعفری‌دولت‌آبادی نگاه عمیق به آسیب‌ها را از برنامه‌های بلندمدت برای مقابله با این پدیده دانست که نافی وظایف دستگاه‌های دولتی نیست و در انتقاد از مسئولان دولتی که درحوزه اجرایی آنان حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود، بر وظیفه مدیران از بابت تذکر به چنین کارکنانی تأکید کرد و گفت: «این کارها کمی غیرت مسئولانه می‌طلبد و نیاز به بودجه ندارد.»  او پیشنهاد کرد: از ظرفیت برنامه ششم در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده بیشتری به عمل‌ آید و از مسئولان حاضر درجلسه خواست برنامه‌های خود برای مبارزه با آسیب‌ها را به دادستانی تهران ارسال کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha