وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشكی، با صدورپیامی به مناسبت روزجهانی ایمنی و كار از سازمان های بیمه‌گر خواست برای حمایت از شاغلان آسیب دیده در محیط كار تلاش مضاعفی داشته باشند.

سازمانهای بیمه‌گر از شاغلان آسیب دیده بیشتر حمایت كنند

سلامت نیوز:  وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشكی، با صدورپیامی به مناسبت روزجهانی ایمنی و كار از سازمان های بیمه‌گر خواست برای حمایت از شاغلان آسیب دیده در محیط كار تلاش مضاعفی داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز از وزارت بهداشت،سید حسن هاشمی در این پیام نوشت: «فرارسیدن 28 آوریل 2016 مصادف با نهم اردیبهشت سال 1395، روزجهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را به شما خدمتگزاران عرصه سلامت نیروی كار كشور تبریك عرض می‌كنم.»


هاشمی اضافه كرد: امسال «استرس محیط كار، چالش همگانی» به عنوان شعار این روز انتخاب شده است، چرا كه مدیریت استرس محیط كار، یكی از مهمترین چالش‌های موجود در زمینه سلامت شاغلین است.هدفی كه تحقق آن توجه همگانی را می‌طلبد.


وزیربهداشت اضافه كرد: امسال وزارت بهداشت نسبت به بومی سازی شعارجهانی و برگزاری همایش سراسری روز جهانی ایمنی و سلامت كار اقدام كرده و در سطح ملی با تشكیل شورای هماهنگی روز جهانی ایمنی و سلامت كار با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تأمین اجتماعی) و شركای اجتماعی (تشكل های كارفرمایی و كارگری، انجمن های علمی و متخصصان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و طب كار) اجرای اهداف، سیاستها، راهبردها و فعالیتهای مورد انتظار در طول سال 1395 را پیگیری می‌كند.


هاشمی افزود: در سال پیش رو، تحقق اهداف و استراتژی های جهانی سلامت نیروی كار نیز باید مورد توجه قرار گرفته و لازم است برنامه‌های ایمنی و سلامت كار با محوریت ارتقاء دانش و مهارت كارشناسان در زمینه مدیریت استرس محیط كار در كارگاه ها و واحدهای شغلی با دقت به اجرا درآید و به رعایت استانداردها توجه ویژه مبذول شود.


وزیربهداشت درپیام تاكیدكرد: براین اساس و در راستای توسعه قوانین و مقررات موضوعه، شناسایی عوامل استرس زای محیط كار و تشخیص عوارض ناشی از این استرس ها باید در دستور كار قرار گیرد. همچنین سازمان‌های بیمه‌گر در رابطه با شناسایی بیماری‌ها و عوارض ناشی از عوامل استرس‌زای محیط كار و حمایت از شاغلان آسیب دیده و ارائه درمان مناسب و به‌هنگام باید تلاشی مضاعف داشته باشند.
هاشمی نوشت: امید است اجرای دقیق و صحیح این برنامه‌ها، زمینه ارتقاء سطح سلامت شاغلین، به ویژه كارگران سختكوش كشور را بیش از پیش فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha