رعایت استانداردها و حذف استرس از محیط کار از عوامل کمک کننده‌ای است که می‌تواند نقش موثری در حفظ سلامت نیروی کار کشور داشته باشد و باید به آن توجه جدی داشت.

سلامت نیوز:رعایت استانداردها و حذف استرس از محیط کار از عوامل کمک کننده‌ای است که می‌تواند نقش موثری در حفظ سلامت نیروی کار کشور داشته باشد و باید به آن توجه جدی داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر خسرو صادق نیت، رییس مرکز سلامت محیط و کار در همایش ایمنی و سلامت کار افزود: در حال حاضر، سازمان بین المللی کار، به حذف استرس از محیط کار توجه خاص کرده است و سال جدید را با توجه به اهمیت موضوع به این عنوان اختصاص داده است .

دکتر صادق نیت گفت: وجود استرس در محیط کار یکی از مهمترین و شایع ترین مشکلاتی است که سلامت جسمی و روحی کارگران را به مخاطره می‌اندازد و شیوع عوارض آن در محیط کار می تواند ضربات سنگینی به پیکر نیروی کار جامعه و خانواده آنان وارد کند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: رعایت استانداردها و حذف استرس از محیط کار از عوامل کمک کننده ای است که منابع انسانی کشور را حفظ می نماید و باید به آن توجه جدی داشت.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت طی سه دهه گذشته، برنامه های موفقی در برای حفظ سلامت آحاد جامعه از بدو تولد تا سنین کار داشته است و با صرف و پرداخت هزینه های سنگین آنان راد برای ورود به بازار کار و توسعه آماده کرده است اما عدم توجه به تداوم سلامت آنان می تواند صدمات جبران ناپذیر را باعث شود.

صادق نیت ضمن مرور اهداف و برنامه های بهداشت حرفه ای و طب کار گفت: سعی بر این است تا با ارتقاء دانش و مهارت کارشناسان در زمینه مدیریت استرس در محیط کار نسبت به کاهش عوارض این عامل آسیب رسان اقدامی موثر داشت.

وی گفت: عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشت و به دنبال آن بیماری های ناشی از کار و مرگ در اثر حوادث شغلی، بار سنگینی به دوش جامعه و خانواده آنان می گذارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ رییس مرکز سلامت محیط کار با بیان اینکه، به دنبال حوادث و بیماریهای شغلی، نیروی کار ماهر و سرپرست خانواده را از دست می دهیم و این می تواند بار مالی و روحی فراوانی برای خانواده وی و جامعه ایجاد کند گفت: مرکز سلامت محیط و کار تلاش دارد تا با بکارگیری هر چه مطلوبتر نیروهای تخصصی بخش خصوصی و دولتی نسبت به حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلان کشور گامهایی موثر بردارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha