جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 181409

محقق ایرانی سازمان ناسا گفت: درزمان حاضر كاربرد امواج فراصوت در درمان سرطان به عنوان یك تكنولوژی راهبردی در درمان سرطان مطرح است كه ضرورت دارد نسبت به فراهم كردن زمینه راه اندازی آن در كشور اقدام شود.

سلامت نیوز: محقق ایرانی سازمان ناسا گفت: درزمان حاضر كاربرد امواج فراصوت در درمان سرطان به عنوان یك تكنولوژی راهبردی در درمان سرطان مطرح است كه ضرورت دارد نسبت به فراهم كردن زمینه راه اندازی آن در كشور اقدام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حمیدرضا چابك روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به امواج فراصوت و كاربردامواج فراصوت (Ultrasound)، به امواج صوتی گفته می‌شود كه دارای بسامدی بیشتر از بازه بسامدی شنوایی انسان هستند.


چابك با بیان اینكه درمان سرطان از طریق امواج فراصوت یك تكنولوژی به طور كامل جدید است و هنوز به ایران و بسیاری از كشورهای دنیا وارد نشده است، ادامه داد: این روش یك روش بی خطر محسوب می شود و در آن با بی حسی موضعی، محل تومور سرطانی از طریق امواج فراصوت مورد یك سری فعل و انفعالات مكانیكی قرار می گیرد.


چابك با بیان اینكه درصد موفقیت بهبودی سرطان در روش درمان با امواج فراصوت نسبت به دیگر روش ها بالاست، افزود: درمان سرطان با این روش بسیار قابل توجیه و به نسبت راحت تر از دیگر روش هاست.


وی كه برای بازدید از مجموعه كلینیك تخصصی مهرانه به زنجان سفر كرده بود ، فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه را حركتی اصولی و نمونه خواند و گفت: «با ظرفیت و امكاناتی كه در كلینیك تخصصی مهرانه مشاهده كردم، متقاعد شدم كه به محض فراهم شدن ورود تكنولوژی درمان سرطان با امواج فرا صورت به كشور، یكی از نخستین مراكز راه اندازی آن می تواند این كلینیك باشد».


محمدرضا چابك، دانشمند جوان ایرانی و محقق گروه تكنولوژی‌های الكترواكتیو سازمان ناسا، از سوی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان « مهرانه » به عنوان سفیر علمی این انجمن انتخاب و معرفی شد.


انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه كه حدود 10 سال از تاسیس آن سپری شده است، حامی مستمر بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و كلینیك تخصصی آن از 17 ماه گذشته، فعالیت خود را در زمینه تشخیص و درمان سرطان آغاز كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha