قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت معتقد است که ۸ تا ۹ میلیون مبتلا به «دیابت» در کشور داریم که تنها ۵ میلیون نفر آنها شناخته شده اند.

۴ میلیون دیابتی ناشناخته در کشور/ توصیه به خانواده های دیابتی

سلامت نیوز:قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت معتقد است که ۸ تا ۹ میلیون مبتلا به «دیابت» در کشور داریم که تنها ۵ میلیون نفر آنها شناخته شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر ناصر کلانتری در برنامه نبض شبکه خبر که به موضوع چالش های بیماری دیابت اختصاص داشت، گفت: مهمترین عارضه دیابت، پنهان و خاموش بودن علامت بیماری است. بطوریکه فرد با بیماری های دیگری به پزشک مراجعه می کند که بعدا مشخص می شود ناشی از دیابت بوده است.

وی با اعلام اینکه ۵۰ درصد افرادی دیابتی از بیماری خود خبر ندارند، افزود: بررسی ها نشان می دهد که در حدود ۶ تا ۷ درصد کل جمعیت کشورمان دچار عارضه دیابت هستند. اما، این وضعیت برای افراد بالای ۳۰ سال بین ۱۲ تا ۱۴ درصد تخمین زده می شود.

کلانتری با عنوان این مطلب که بین ۸ تا ۹ میلیون دیابتی در کشور داریم، گفت: فقط ۵ میلیون نفر این افراد شناخته شده اند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، از اختلالات کلیوی، بیماری های قلبی، اختلالات بینایی، سکته و... به عنوان عوارض دیابت نام برد و افزود: خانواده هایی که یک عضو دیابتی دارند، باید سالی یکبار آزمایش قندخون بدهند.

وی با اعلام اینکه ۷ درصد بار بیماری ها متوجه دیابت است، گفت: یکی از اولویت های معاونت بهداشت، تحت پوشش قرار دادن حاشیه نشینان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha