: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری مصوبه مجلس در بودجه ۹۵ کل کشور در حوزه جذب نیروی انسانی، گفت: بر اساس این مصوبه به وزارت بهداشت اختیار داده شد تا حدود ۷ هزار نیروی انسانی را جذب کند.

وزارت بهداشت به جای کمک پرستار، پرستار متخصص جذب کند

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری مصوبه مجلس در بودجه ۹۵ کل کشور در حوزه جذب نیروی انسانی، گفت: بر اساس این مصوبه به وزارت بهداشت اختیار داده شد تا حدود ۷ هزار نیروی انسانی را جذب کند.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ورود کمک پرستاران به حوزه سلامت، افزود: اینکه در فضای بیمارستانی با کمبود پرستار مواجه هستیم بر کسی پوشیده نیست این درحالی است که وزارت بهداشت اختیار جذب یا تبدیل وضعیت برخی پرسنل را ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک همین عدم اختیار وزارت بهداشت در زمینه جذب پرسنل بیمارستانی، باعث شده تا کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه سلامت به شدت احساس شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اینکه قرار است کمک پرستاران در قالب پرستار یا نیروهای خدماتی در حوزه سلامت به فعالیت بپردازند باید مورد بررسی واقع شود اما به طور حتم اگر قرار است کمبود پرستار را جبران کنیم می‌توانیم با استفاده از مصوبه مجلس در لایحه بودجه 95 این کمبود را جبران کنیم.

وی در تشریح بودجه 95 کل کشور در حوزه جذب نیروی انسانی، یادآور شد: براساس این مصوبه به وزارت بهداشت اختیار داده شد تا حدود 6 الی 7 هزار نیروی انسانی را جذب کند لذا با اجرایی شدن این مصوبه می‌توان نیروی پرستار را جذب کرد و نیازی به آموزش کمک پرستاران نیست.

قربانی تاکید کرد: البته تربیت نیروی انسانی موضوع دیگری است که اگر وزارت بهداشت در این زمینه اقدامی انجام دهد در آینده موثر خواهد بود اما بدون شک با توجه به کمبود پرستار در کشور و از سویی تعداد پرستاران بیکار می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، از نیروی انسانی خبره در حوزه سلامت استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می رسد طرح جذب نیروی کمک پرستار وزارت بهداشت در زمینه جبران کمبود نیروی پرستاری است اما با توجه به اینکه حوزه سلامت  به اندازه کافی از نیروهای متخصص تربیت شده‌ای برخوردار است که جویای کار هستند، می‌توان در فضای خالی از این نیروها استفاده کرد.

گفتنی است، چندی پیش معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود کمک پرستاران به بیمارستان‌ها در سال جاری خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha