شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 181450

یک کار‌شناس مباحث خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: بهترین عملی که می‌تواند زندگی زوج‌ها را محکم کند و از گزندهایی که دشمنان برایشان برنامه ریزی کرده‌اند در امان بدارد اعتماد و تعهد به یکدیگر است.

عوامل خوشبختی زوج‌ها را بشناسید

سلامت نیوز:یک کار‌شناس مباحث خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: بهترین عملی که می‌تواند زندگی زوج‌ها را محکم کند و از گزندهایی که دشمنان برایشان برنامه ریزی کرده‌اند در امان بدارد اعتماد و تعهد به یکدیگر است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی گفت: خانواده یکی از مولفه‌های بنیادی و تاثیرگذار در جامعه است که نقش بسیار پر اهمیتی را در تربیت افراد و شخصیت سازی آنها در جامعه را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه هر چه جامعه به سمت و سوی صنعتی شدن و متحول شدن پیش می‌رود عواطف انسانی نیز کمتر و بسیار دور‌تر از یکدیگر می‌شود و این یعنی مرگ عواطف بین انسان‌ها که باعث بروز مشکلات بسیار قابل اهمیتی بین خانواده‌ها و افراد در جامعه می‌شود.

کار‌شناس مباحث خانواده با بیان اینکه در چنین جامعه‌ای هیچ گونه عاطفه، هم دلی و احساساتی رد و بدل نمی‌شود، افزود: مشکلات بزرگ و کوچک از همینجا آغاز می‌شود چرا که هر کس برای خودش زندگی می‌کند و فقط خودش را می‌بیند.

موسوی، با بیان این مطلب که در جامعه‌ای که عواطف در آن مرده باشد دوام زندگی مشترک در آن به صفر می‌رسد، ادامه داد: هنگامی که در یک زندگی مشترک، زن و شوهر و فرزند و والدین هیچگونه احترامی به هم نگذارند و هیچ‌گونه محبتی نسبت به هم نداشته باشند چگونه می‌خواهند در کنار هم مشکلات خود و زندگی خود را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: وقتی والدین در قبال وظایف خود نسبت به فرزندانشان و فرزندان نسبت به وظایف خود در قبال والدینشان کوتاهی می‌کنند چگونه انتظار دارند در یک خانواده موفق ادامه زندگی دهند و همین امر در جامعه نیز مصداق پیدا می‌کند.

کار‌شناس مباحث خانواده با اشاره به اینکه تحکیم خانواده در یک جامعه به مولفه‌های زیادی بستگی دارد، تشریح کرد: در جامعه‌ای که جوانان آن هیچ‌گونه علاقه‌ای به ازدواج ندارند موفقیت در آن بسیار کم است، در واقع در ابتدا باید زمینه‌های یک ازدواج موفق را برای جوانان فراهم کرد.

موسوی، ادامه داد: برقراری روابط درست و سالم میان اعضای خانواده، صمیمیت، اعتماد، تعهد و پیشگیری از مهم‌ترین عوامل یک زندگی سالم و مستحکم است که هر یک از آن‌ها دارای یک دنیا معنی و دلیل است.

وی در پایان به جوانان و زوجین جوان توصیه کرد: بهترین عملی که می‌تواند زندگی شما را محکم کند و از گزندهایی که دشمنان برایتان برنامه ریزی کرده‌اند در امان بدارد اعتماد و تعهد به یکدیگر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha