مدیرکل دفتر امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور 100میلیارد ریال برای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده در نظر گرفته بود که پس از انتقال 30میلیارد ریال از بودجه معاونت زنان ریاست جمهوری به سازمان بهزیستی می‌توانیم با 130میلیارد ریال بودجه برای حمایت این قشر از زنان برنامه‌ریزی کنیم.

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور 100میلیارد ریال برای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده در نظر گرفته بود که پس از انتقال 30میلیارد ریال از بودجه معاونت زنان ریاست جمهوری به سازمان بهزیستی می‌توانیم با 130میلیارد ریال بودجه برای حمایت این قشر از زنان برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سید مهدی زهرائی، مدیرکل دفتر امور مجلس سازمان بهزیستی کشوردر مورد بودجه سال 95 سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: 30 میلیارد ریال از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به سازمان بهزیستی تخصیص داده شده که برای زنان آسیب پذیر و دختران هزینه می‌شود.

وی افزود: این سازمان 100 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به زنان آسیب دیده در نظر گرفته است که با این مبلغ جدید، اعتبارات بهزیستی در بخش زنان 30 درصد افزایش خواهد داشت. هم اکنون حدود 180 هزار خانواده سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که با افراد تحت تکفل آمار آنها به 600 هزار نفر می رسد.

مدیر کل دفتر امور مجلس سازمان بهزیستی کشور همچنین از اختصاص 40 میلیارد تومان به عنوان کمک شهریه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: سال گذشته 35 میلیارد تومان به عنوان کمک شهریه دانشجویان معلول از سوی سازمان بهزیستی اختصاص یافته بود که این رقم در سال جاری به 40 میلیارد تومان افزایش یافت.

زهرایی یادآور شد: این اعتبار برای حدود 40هزار دانشجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است که از این تعداد نیز 15 هزار دانشجوی معلول در حوزه توانبخشی در مقاطع مختلف تحصیلی از شهریه دانشجویی استفاده می‌کنند بر همین اساس شهریه این دانشجویان در دانشگاه‌های غیردولتی از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و دانشجویان برای ادامه تحصیل هیچ‌‌گونه نگرانی نداشته باشند. زیرا شهریه آنان طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به حساب دانشگاه مذکور واریز می‌شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha