رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: با وجود بارش‌های اخیر هنوز خشکسالی انباشته شده از حافظه طبیعت پاک نشده است و حتی در برخی مناطق چون کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان که بارش سنگینی در ماه اخیر داشته‌اند آثار خشکسالی بلندمدت پابرجا است.

35 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر خشکسالی قرار دارند

سلامت نیوز:رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: با وجود بارش‌های اخیر هنوز خشکسالی انباشته شده از حافظه طبیعت پاک نشده است و حتی در برخی مناطق چون کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان که بارش سنگینی در ماه اخیر داشته‌اند آثار خشکسالی بلندمدت پابرجا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،شاهرخ فاتح افزود: بر اساس شاخص کوتاه مدت خشکسالی، از ابتدای سال آبی 94-95 تا پایان فروردین، بخش‌های مرکزی کشور شامل مناطقی از استان‌های اصفهان، سمنان، جنوب خراسان رضوی، بخش‌های وسیعی از خراسان جنوبی، کرمان، فارس، همه نقاط استان یزد، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و قم با درجاتی از خشکسالی خفیف تا شدید مواجه بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به شاخص خشکسالی هفت ساله، اظهار کرد: با نگاه بلندمدت به جزء شمال آذربایجان شرقی و غربی و جنوب سیستان و بلوچستان همه مناطق کشور با خشکسالی خفیف تا شدید مواجه هستند و با وجود بارش‌های اخیر هنوز خشکسالی انباشته شده از حافظه طبیعت پاک نشده است و حتی در برخی مناطق نظیر کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان که بارش سنگینی در ماه اخیر داشته‌اند آثار خشکسالی بلندمدت پابرجا است.

36درصد مساحت کشور تحت تاثیر خشکسالی است


رییس مرکز ملی خشکسالی در ادامه با توجه با شاخص خشکسالی هفت ماهه، درصد مساحت تحت تاثیر خشسالی کشور را اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال آبی 94 تا پایان فروردین، 43 درصد مساحت کل کشور تحت تاثیر خشکسالی خفیف، 22 درصد خشکسالی متوسط و 18 درصد خشکسالی شدید است.

به گفته فاتح، با محوریت شاخص 84 ماهه خشکسالی، 36 درصد مساحت کشور تحت تاثیر خشکسالی خفیف، 29 درصد خشکسالی متوسط و 7 درصد خشکسالی شدید است.

وی همچنین به میزان جمعیت تحت تاثیر خشکسالی در هفت ماهه اخیر اشاره و اظهار کرد: در نگاه کوتاه مدت 21 درصد جمعیت تحت تاثیر خشکسالی خفیف، 16 درصد خشکسالی متوسط و دو درصد خشکسالی شدید است اما در نگاه بلندمدت 35 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر خشکسالی خفیف، 30 درصد خشکسالی متوسط و هفت درصد خشکسالی شدید است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha