عضو انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی کشور گفت: قبل ازطرح تحول سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده باید اجرایی می‌شد و به همین دلیل می‌بینیم که مردم به متخصص مراجعه می‌کنند و 5 برابر ویزیت پزشک عمومی را می‌دهند و بیمه‌ها نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند.

سلامت نیوز:عضو انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی کشور گفت: قبل ازطرح تحول سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده باید اجرایی می‌شد و به همین دلیل می‌بینیم که مردم به متخصص مراجعه می‌کنند و 5 برابر ویزیت پزشک عمومی را می‌دهند و بیمه‌ها نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سعید مهدوی در نشست بررسی مشکلات جامعه آزمایشگاهی گفت: طبق قانون وزارت بهداشت مکلف است بسته‌های خدمات سلامت را تعریف کند و بیمه‌ها هم موظف‌اند بر این اساس بیماری‌ها را پوشش دهند.

وی افزود: وزارت بهداشت بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را اولویت‌بندی می‌کند و انتظار دارد بیمه‌ها بر این اساس خدمات را پوشش دهند اما اکنون متاسفانه بیمه‌ها این کار را نمی‌کنند و برگه چک‌های سفید امضای بیمه در دست پزشکان به راحتی رد و بدل می‌شود.

مهدوی گفت: بیماری‌هایی در دفترچه‌های بیمه نوشته می‌شود که اصلا اولویت وزارت بهداشت نیست. در نتیجه هزینه اینگونه خدمات بالا می‌رود، سبد پوششی بیمه گسترده می‌شود و بیمه‌ها توان پرداخت آن را نخواهند داشت.

عضو انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی کشور  گفت: در دفترچه‌های بیمه پزشکان هرچه که بخواهند می‌نویسند از MRI گرفته تا CT اسکن‌های بی‌مورد و در بخش دولتی بر این خدمات القایی نظارتی نمی‌کنند.

وی گفت: طرح تحول سلامت به فکر جیب مردم است اما قبل از آن نظام ارجاع و پزشک خانواده باید اجرا می‌شد به همین دلیل می‌بینیم که مردم به متخصص مراجعه می‌کنند و 5 برابر ویزیت پزشک عمومی را می‌دهند. درنتیجه بیمه‌ها نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: 1.25 درصد منابع حوزه سلامت مربوط به آزمایشگاه بود که 70 درصد تشخیص‌های درمانی را می‌دهد بنابراین انتظار داریم تعرفه این گروه از جامعه پزشکی واقعی دیده شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha