گزارشات جدید دپارتمان محیط زیست و تغذیه حاکی از این حقیقت است که حضور مواد شیمیایی در محصولات مختلف باعث بروز آسیب جدی به خاصیت جنسی کودکان نو پا می شود.

تاثیر سوء مواد شیمیایی موجود در محصولات بر وضعیت جنسی مردان
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،موادی مثل فتالیت ها (که در خوش بو کننده ها موجود است) ، پارابن ها(که به مقدار فراوان در انواع لوسیون و ضد افتاب ها موجود است) و سموم دفع آفات به طور قابل توجهی باعث نقصان هورمونی می شود و متاسفانه کودکان نوپای امروزی بیشتر از نسل های گذشته از این مواد آسیب می بینند و به مقدار بیشتری این مواد در خون آنها یافت می شود.و این بدان معناست که:
1-     پسران امروزی اسپرم کمتری دارند. مقدار اسپرم در پسران جوان دقیقا نصف پدرانشان می باشد.یعنی روی هم رفته تولید اسپرم در آنها دچار افت شدید شده است.
2-     رفتار پسران امروزی بسیار شبیه دختران شده است. این حقیقت نتیجه تحقیقی است که در مورد پسرانی خاص صورت گرفته است. پسرانی که مادرانشان در معرض مواد شیمیایی اختلال برانگیز در هورمون ها بوده اند و در نتیجه رفتار فرزندان پسر این مادران بسیار شبیه دختران گزارش شده است.
3-     زایمان نوزاد پسر کاهش یافته است.
4-      اندازه آلت تناسلی پسران را تحت تاثیر قرار داده است. دانشمندان دانشگاه راچستر در نیویورک کشف کرده اند که پسران متولد شده توسط مادرانی که به مقدار فراوان در معرض ماده شیمیایی فتالیت ها بوده اند دارای اندام تناسلی کوچکتری هستند و بعلاوه فرم زنانه گرفته است.
تاثیرات ذکر شده تماما از  عوارض سوء مواد شیمیایی است که امروزه در طبیعت و پیرامون ما به وفور یافت می شود و بعلاوه ترکیب این مواد شیمیایی می تواند تاثیرات بدتری به همراه داشته باشد و این حقیقتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و متاسفانه به طور خاموش تاثیرات سوء خود را بر جای می گذارد.

آنچه می توان انجام داد این است که:
تا آنجا که امکان دارد از قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی باید اجتناب کرد.به این ترتیب که :
1-    از غذاهای کاملا طبیعی و عاری از دخالت انواع مواد شیمیایی استفاده کرد. مصرف غذاهای کم چرب کمک موثری در این زمینه است ، چون مامن اغلب  این مواد شیمیایی در محصولات پر چرب است.
2-     از مصرف انواع ظروف پلاستیکی تا آنجا که امکان دارد اجتناب کنید. امروزه مصرف مواد پلاستیکی برای راحتی بیشتر باب شده است در حالی که عوارض سوء آن مورد ملاحظه قرار نگرفته است.
3-    از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب و طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال می توان گفت که روغن زیتون بهتیرن و مناسب ترین مرطوب کننده پوست می باشد و خالی از هر نوع عارضه جانبی است.
4-     از مصرف انواع آفت کش ها اجتناب کنید.
5-    در خرید اسباب بازی، پوشاک و .. کمال دقت را مبذول دارید. سعی کنید انواع بی خطر و با ترکیبات شناخته شده را خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha