نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه باید بررسی شود چرا محصولات ترایخته در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده است،گفت: دولت در راستای بررسی محصولات تراریخته هرچه سریعتر ورود کنند و اگر در بررسی ها مضربودن محصولات تراریخته به اثبات رسید باید اعلام رسمی شود.

دولت به موضوع محصولات تراریخته هرچه سریعتر ورود کنند

سلامت نیوز: نماینده  مردم رشت در مجلس  با بیان اینکه  باید  بررسی شود  چرا محصولات ترایخته  در بسیاری  از کشورهای  جهان  ممنوع شده است،گفت: دولت در راستای بررسی محصولات تراریخته هرچه سریعتر ورود کنند و اگر در بررسی ها مضربودن محصولات تراریخته به اثبات رسید باید اعلام رسمی شود.

به گزارش سلامت نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خانه ملت درباره  وضعیت  محصولات  تراریخته گفت:این موضوع که چرا بسیاری از کشورهای جهان  مصرف محصولات تراریخته را ممنوع می کند باید بررسی شود و به همین علت  باید وضعیت محصولات  تراریخته با نگاه کارشناسی بررسی و پس از اثبات سلامت  برای احاد  مردم  اطلاع رسانی شود.

نماینده  مردم  رشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  مردم  از بنده  به عنوان  وکلای  بهارستان سوال می کنند چرا  محصولات تراریخته دربرخی از کشورها ممنوع  است،یادآورشد:با توجه  به  اخباری که دریافت  می شود محصولات تراریخته مضر است و باید برای  حفظ سلامت بهداشت مردم از توزیع  آن  جلوگیری شود،بنابراین باید دولت در راستای بررسی محصولات تراریخته  هرچه سریعتر ورود کنند و اگر در بررسی ها مضربودن  محصولات تراریخته به اثبات رسید باید اعلام رسمی شود.

وی  درباره گران شدن برنج ایرانی نیز،خاطرنشان کرد:گران کردن غیرطبیعی برنج نشانه مافیای برنج است و این درحالی است مافیای برنج می خواهد برنج ارزان قیمت وارداتی را جایگزین برنج  داخلی بکند.

 جعفرزاده ایمن آبادی،ادامه داد:ما قبول داریم هزینه تولید  در صنعت کشاورزی بالاست،اما  افزایش  نرخ  برنج مشکوک و غیر طبیعی  است  و از همین  رو ما نمی گویم  برنج ارزان  یا گران  شود؛بلکه باید قیمت واقعی برنج توسط  مجموعه  قیمت گذاری تعیین شود.

عضوکمیسیون برنامه بودجه  و محاسبات  مجلس،یادآورشد:برنج ایرانی با کیفیت ،بهداشتی  و برای سلامت انسان ها  معضلی  را ایجاد  نمی کند،اما بطور مثال  هنوز سلامت برنج هندی برای ما جای سوال دارد.

لازم به ذکر است؛ با دستور رئیس‌جمهور ،ازبکستان استفاده از محصولات تراریخته در غذای کودک را ممنوع کرد.

رئیس‌جمهور ازبکستان اعلام کرد که در راستای برنامه (مادر سالم و فرزند سالم)، استفاده از محصولات تراریخته در غذای کودک ممنوع و تولید و کشت آن هم به زودی در این کشور قدغن خواهد شد.

کریم اف که در راستای برنامه دولت ازبکستان معروف به «مادر سالم و کودک سالم» صحبت می‌کرد،‌گفت: براساس این برنامه ازبکستان در نظر دارد تا با تصویب قوانینی محصولات غذایی را سالم‌سازی کند و در این راستا استفاده از محصولات تراریخته (دستکاری ژنتیکی) در غذای کودکان را ممنوع کرد.ازبکستان همچنین قرار است شرایطی را برای محدود کردن واردات و مصرف همه نوع محصولات تراریخته اجرا کند.همچنین ازبکستان به زودی جزو فهرست کشورهایی خواهد شد که تولید محصولات تراریخته را ممنوع کرده‌اند.

به گفته وی فهرست کشورهایی که کشت و مصرف محصولات تراریخته را ممنوع کرده‌اند روز به روز زیادتر می‌شود.

براساس این گزارش، 38 کشور جهان به طور رسمی ممنوعیت کشت محصولات تراریخته را اعلام کرده‌اند و تصویری که صنایع بیوتکنولوژی و دولت آمریکا برای پذیرش محصولات تراریخته در جامعه جهانی ساخته‌اند از سوی کشورهای جهان اشتباه خوانده می‌شود در حقیقت اکثر کشورها اخیراً به دنبال قوانینی هستند تا مردم و محیط زندگی خود را از خسارت محصولات تراریخته دور کنند.

 استفاده از محصولات تراریخته در جهان منتقدان زیادی پیدا کرده؛ بسیاری از کشورها تولید و استفاده آن را ممنوع کرده‌اند و کارشناسان هم در این باره هشدار داده‌اند.اخیراً بندی در برنامه ششم توسعه درباره حمایت از تولید محصولات تراریخته گنجانده شده بود که به نتیجه‌ای نرسید و تائید نشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha