رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: برخی افراد سود جو با ارسال یك بدافزار در قالب فایل پیوست تبریك روز معلم سعی در كلاهبرداری دارند.

مراقب كلاهبرداری با تبریك روزمعلم باشید

سلامت نیوز: رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: برخی افراد سود جو با ارسال یك بدافزار در قالب فایل پیوست تبریك روز معلم سعی در كلاهبرداری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ دوم علیرضا آذر درخش افزود: این كلاهبرداران با ارسال این پیامك ها به نوعی ضمن نفوذ به سیستم قربانی به اطلاعاتی مثل رمز های بانكی، رمز های ورود به حساب های كاربری دست می یابند.
وی گفت: با توجه به در پیش بودن روز معلم و ایجاد شور و شوق دانش آموزان و دانشجویان جهت هر چه باشكوه تر برگزار كردن این مراسم، بازار خرید اینترنتی و كادوهایی كه به این منظور در سایت های فروشگاهی ارائه می شود بسیار داغ تر از قبل خواهد شد.
وی تصریح كرد: متاسفانه برخی سود جویان از این مناسبت به نفع خود استفاده می كنند و ضمن معرفی خود به عنوان حامیان امر آموزش به طراحی سایت های مختلف با این موضوع اقدام می كنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، این مقام مسئول انتظامی ادامه داد: پیش بینی می شود برپایی سایت های فروشگاهی با موضوع معلم و تجلیل از این عزیزان افزایش داشته باشد؛ در سایت های فروشگاهی كه برخی از آنها با هدف كلاهبرداری از هموطنان طراحی شده است ،سعی می شود از حساب های بانكی كاربران برداشت غیر مجاز شود.


آذردرخش با اشاره به طراحی سایت های فروشگاهی جعلی، گفت: برخی از سایت ها اقدام به طراحی درگاه های پرداخت جعلی می كنند و با استفاده از این صفحات جعلی كه به ظاهر شبیه به درگاه اصلی است سعی می كنند اطلاعات مهم بانكی كاربران را به سرقت ببرند.
وی تاكید كرد: كاربران مراقب این گونه سایت ها باشند و حتما خودشان، نشانی سایت مورد نظر را در آدرس بار تایپ كنند و از رفتن به لینك های ارائه شده در شبكه های اجتماعی و یا سایت های دیگر، خودداری كنند.


این مقام مسئول تاكید كرد: دانش آموزان و خانواده ها باید دقت كنند در صورت خرید اینترنتی حتما به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الكترونیك اطمینان یابند.


سرهنگ آذر درخش افزود: یكی دیگر از شگردهای كلاهبردارانه كه معلمان را درگیر خواهد كرد دریافت پیام های تبریك از جانب برخی افراد سودجو است.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: این نوع از كلاهبرداری از طریق ارسال پیام های مختلف از طریق ایمیل یا شبكه های اجتماعی به یكی از راهكارهای كم هزینه و مناسب تبدیل شده است. شبكه های اجتماعی و پست های الكترونیك این قابلیت را برای معلمان فراهم كرده است كه پیام های تبریك دانش آموزان خود را به سادگی دریافت كنند.


آذردرخش اضافه كرد: ‌دانش آموزان نیز سعی می كنند با ارسال پوستر ها و كارت های تبریك این روز را با معلم خود جشن بگیرند.
سرهنگ آذردرخش در توصیه به معلمان گفت: نكته ای كه باید در اینجا به آن اشاره كنیم صحت ایمیل های دریافتی است. آیا ایمیل دریافتی حتماً از جانب دانش آموز است؟ بنابراین معلم ها باید دقت داشته باشند حتماً به فرستنده پیام ،دقت و از باز كردن ایمیل های ناشناس خودداری كنند.


وی تاكید كرد: برخی از افراد با ارسال یك بدافزار در قالب فایل پیوست تبریك روز معلم سعی دارند به نوعی به سیستم قربانی نفوذ كنند. این فایل پیوست می تواند حاوی كیلاگر و یا بدافزار دسكتاپ فیشینگ باشد كه در این صورت به محض نفوذ به سیستم قربانی، مجرم می تواند به اطلاعات بسیار مهمی مثل رمز های بانكی، رمز های ورود به حساب های كاربری از قربانی دست یابد.


رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی در توصیه به كاربران و شهروندان تاكید كرد كه در صورت مواجهه با موارد مشكوك می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مركز فوریت های سایبری، لینك ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha