یک متخصص مغز و اعصاب، عنوان کرد: اضطراب و استرس ۹۰ درصدِ علت بروز سردردهای تنشی را شامل می‌شود.

اضطراب و استرس شایع‌ترین علت سردردهای تنشی

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب، عنوان کرد: اضطراب و استرس ۹۰ درصدِ علت بروز سردردهای تنشی را شامل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمد حسن پاک‌نژاد با بیان اینکه سردردهای تنشی و میگرنی ۹۰ درصد سردرد‌ها را شامل می‌شود، گفت: سردرد تنشی شایع‌ترین سردرد در جامعه است که حالات تنشی مانند اضطراب، استرس، افسردگی، مشکلات فکری، جسمی و... موجب تشدید دردهای ناشی از آن می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب، افزود: اگر فرد مبتلا بتواند عوامل تنشی را در خود کنترل کند در کمتر از ۲ سال می‌تواند این درد را به مرور ریشه کن کند.

وی با بیان اینکه استرس و اضطراب ۹۰ درصد علت بروز سردردهای تنشی را شامل می‌شود، عنوان کرد: اگر فرد مبتلا بتواند این دو عامل را از خود دور کند به طور کامل بهبود می‌یابد.

پاک‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر فرد توصیه‌های یادآوری شده را رعایت کند به طور کامل بهبود می‌یابد و احتمال بازگشت و یا عود مجدد بیماری بسیار کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به سردرد تنشی نیاز به مصرف داروهای کنترل کننده عوامل تنشی تحت نظارت پزشک دارند، خاطرنشان کرد: انجام روش‌های دیگر مانند بلوکه‌های عصبی، بوتاکس، جراحی و... که در درمان سردردهای میگرنی کاربرد دارند در درمان سردرهای تنشی هیچ گونه نقشی ندارند.

پاک‌نژاد خاطرنشان کرد: رژیم غذایی خاصی برای کنترل سردردهای تنشی توصیه نمی‌شود.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha