یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 181625

فقر تنها یک مشکل اجتماعی – اقتصادی نیست بلکه می‌تواند به یک معضل جدی سلامت عمومی تبدیل شود به ویژه وقتی پای کودکان در میان باشد.

کودکان در فقر، بیشتر مستعد بیماری‌ها هستند

سلامت نیوز:فقر تنها یک مشکل اجتماعی – اقتصادی نیست بلکه می‌تواند به یک معضل جدی سلامت عمومی تبدیل شود به ویژه وقتی پای کودکان در میان باشد.

به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام آکادمی پزشکان اطفال در آمریکا 22 درصد از کودکان این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند که در معرض فزآینده خطر بیماری‌های جسمی و مشکلات مربوط به سلامت روان هستند.

بررسی آکادمی پزشکان اطفال در آمریکا نشان می‌دهد نسبت کودکان مبتلا به بیماری‌ها و اختلالات مزمن در این کشور رو به افزایش است و این وضعیت در میان کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند شدیدتر است.

در این مطالعه تاکید شده که آسم و اختلال نقص توجه ناشی از بیش‌فعالی بیشترین میزان ابتلا را در بین کودکان فقیر دارد. همچنین کودکان مبتلا به این دو عارضه دو برابر بیشتر در معرض دیگر مشکلات مزمن همچون اوتیسم، افسردگی، اختلالات رفتاری و صرع هستند.

در این بررسی فاکتورهایی همچون درآمد والدین و نوع بیمه آنان در نظر گرفته شد. به گفته کارشناسان، سلامتی تنها با فاکتورهای ژنتیکی و زیست محیطی قابل ارزیابی نیست و فاکتورهای اجتماعی و اقتصادی نیز باید در این زمینه در نظر گرفته شوند.

به گزارش مدیکال دیلی، تاثیرات مخرب فقر بر سلامت از طرد شدن اجتماعی، بیکاری، نداشتن تحصیلات کافی و فقدان دسترسی به مراقبت‌های درمانی ناشی می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha