نماینده منتخب مشهد و کلات در مجلس دهم فقر و اعتیاد را از مهم‌ترین عوامل خشونت برشمرد و گفت: در شرایط فعلی جامعه باید تدوین قانون حمایت از زنان و کودکان در دستور کار مجلس قرار گیرد.

فقر و اعتیاد؛ مهم‌ترین عوامل بروز خشونت/ لزوم تدوین قانون جامع حمایت از امنیت زنان وکودکان

سلامت نیوز:نماینده منتخب مشهد و کلات در مجلس دهم فقر و اعتیاد را از مهم‌ترین عوامل خشونت برشمرد و گفت: در شرایط فعلی جامعه باید تدوین قانون حمایت از زنان و کودکان در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رضا شیران خراسانی درباره خشونت علیه زنان و خانواده، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش والای زنان در خانواده؛ خلاء قانون جامع حمایت از امنیت جسمی و روحی زنان در خانه در کشور محسوس است بنابراین علاوه بر تدوین قانون جدید، اصلاح برخی قوانین جهت کاهش سوء استفاده مردان از اختیارات قانونی خود ضروری است.

نماینده منتخب مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی همسر آزاری را امری قبیح خواند وگفت: در سال‌های اخیر همسر آزاری در کشور رواج یافته در حالی که خانواده باید مکان امن محسوب شده تا اعضای آن احساس آرامش و امنیت کنند، اما بعضاً شاهد خشونت و قربانی شدن زنان وکودکان هستیم.

وی افزایش اعتیاد، فقر، عدم فرهنگ‌سازی و عدم ارائه آموزش‌های مهارت زندگی را از عوامل افزایش خشونت علیه زنان و کودکان برشمرد و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی به خصوص فقر و اعتیاد نظام خانواده را متزلزل ساخته به گونه‌ای که کودکان و زنان قربانیان این خشونت شناخته می‌شوند.

شیران خراسانی با یادآوری حادثه اخیر درباره 21 روز شکنجه زن بی‌پناه مشهدی، گفت: این حادثه بسیار دلخراش و تکان دهنده بوده اما متاسفانه در این حادثه مجرم یعنی همسر این زن مبتلا به اعتیاد بوده و همین مسئله سبب شکنجه همسر و فرزندانش شده است.

وی از تلاش مجلس دهم جهت تدوین و اصلاح قوانین حمایتی به خصوص حمایت از زنان و کودکان خبر داد و گفت: در مجلس آینده تلاش خواهیم کرد تا قوانین مناسب در زمینه مواد مخدر تدوین و تصویب شود، به ویژه آنکه در حوزه مواد مخدر صنعتی، خلاء های قانونی بسیار وجود دارد.

شیران خراسانی یادآور شد: قوانین در حوزه مواد مخدر باید جامع تر شده به خصوص در بخش پیشگیری از اعتیاد علاوه بر تدوین و اصلاح قانونی باید فرهنگ سازی اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور شود.

نماینده منتخب مشهد و کلات در مجلس دهم همچنین از دستگاه قضایی کشور درخواست کرد تا به طور ویژه پرونده شکایت از همسر "اعظم" و دخترانش که مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند را بررسی و در اولویت قرار دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha