یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 181656

گرما می رود ، باران می آید

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی از روند کاهش دما تا روز دوشنبه خبر داد.
اصغری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: گرمای کم سابقه تهران که در آخر هفته گذشته تا 32 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود، امروز تا 5 درجه کاهش یافت و این روند کاهش  دما تا دوشنبه برای استان های تهران ،قزوین ،البرز،قم  و مرکزی ادامه دارد.
وی افزود: در این زمان افزایش شدت باد به ویژه در بعد از ظهر مورد انتظار است و پدیده ریزگردها را در استان های غربی کشور با توجه به ایجاد هسته های  گرد و غبار در کشورهای عراق و شمال عربستان خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از عصر چهارشنبه وارد نوار غربی کشور شده است، گفت: بارش ها به تدریج در مناطق داخلی کشور و استان های زنجان،تهران،قزوین ، البرز و به ویژه سمنان مورد انتظار است به گونه ای که در شمال سمنان انتظار آبگرفتگی معابر را داریم.
وی افزود: استان های مازندران ،گیلان،گلستان ،خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز در این مدت شاهد بارش خواهند بود.
اصغری گفت: از فردا تراکم ابرها در نیمه غربی کشور کاهش یافته و در نیمه شرقی با رگبار و رعد و برق به ویژه در بعد از ظهر مواجه خواهیم بود همچنین در استان های کرمان،یزد و اصفهان بارش خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی اضافه کرد: از پس فردا در نیمه شرقی کشور با روند کاهش دما و بارش های قابل توجه مواجه خواهیم بود.
وی افزود: کانون بارش ها روز دوشنبه در استان های خراسان رضوی  و کرمان خواهد بود.
اصغری اضافه کرد: روز سه شنبه نیز با نفوذ موج بارشی، کانون بارش ها در نوار شمالی کشور و مناطق مرکزی رشته کوه البرز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha