رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک گفت: در پی قصور پزشکی در این مرکز درمانی و مرگ پیر مرد 74 ساله، پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت پزشکی منع و از لیست پزشکان این مرکز حذف شد.

خانواده پیرمرد اراکی رضایت دادند/ معرفی پزشک متخلف به مراجع قضایی

سلامت  نیوز:رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک گفت: در پی قصور پزشکی در این مرکز درمانی و مرگ پیر مرد 74 ساله، پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت پزشکی منع و از لیست پزشکان این مرکز حذف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،سید محمد جمالیان  گفت: فردی ۷۴ ساله با سابقه آلزایمر، تشنج و سکته مغزی به دنبال سقوط در منزل و شکستگی استخوان ران سمت چپ به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) مراجعه و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که در مرگ وی قصور پزشکی رخ داده و پای راست او به اشتباه مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر اراک با اشاره به عدم شکایت خانواده بیمار از پزشک متخلف اظهارکرد: باوجود اینکه شکایتی از سوی خانواده متوفی علیه کادر درمانی صورت نگرفته است اما به جهت رعایت حقوق مراجعین و شهروندان، پرونده پزشک خاطی برای بررسی و اعلام نظر در خصوص قصور صورت گرفته و برخورد قانونی به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.

جمالیان ادامه داد: علیرغم گذشت خانواده متوفی از شکایت در خصوص این پرونده، این قصور از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک و تیم مدیریتی این مرکز پیگیری خواهد شد و به محض بررسی در مراجع ذی صلاح و اعلام نظر قطعی، مراتب به اطلاع خانواده متوفی و عموم هموطنان عزیز خواهد رسید.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک بیان کرد: اگر بیمار و همراهان به هر دلیل از شکایت خودداری کنند، تیم مدیریتی تمامی مراکز و بیمارستان ها، در کمیته های متفاوت نظیر کمیته مرگ و میر و کمیته حاکمیت بالینی، پرونده های پزشکی را بررسی و در صورت محرز شدن یا احتمال قصور پزشکی به عنوان مدعی العموم مراتب را به مراجع ذی صلاح گزارش می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha