سخنگوی وزات بهداشت در رابطه با موضوع اراک و قصوری پزشکی رخ داده گفت: آنچه وزارت بهداشت می‌تواند برخورد کند را انجام داده و فرد خاطی موقت منع از کار شده و مسائل به سازمان نظام پزشکی و مراجع قضایی منعکس شده است.

پیگیری حوادث بیمارستان اراک و خودکشی در بیمارستان میلاد

سلامت نیوز:سخنگوی وزات بهداشت در رابطه با موضوع اراک و قصوری پزشکی رخ داده گفت: آنچه وزارت بهداشت می‌تواند برخورد کند را انجام داده و فرد خاطی موقت منع از کار شده و مسائل به سازمان نظام پزشکی و مراجع قضایی منعکس شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج حریرچی در نشست خبری در رابطه با قصور پزشکی که در شهر اراک در بیمارستان میلاد به تازگی رخ داده گفت: ما قائل به شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به بیمار و خانواده آن هستیم و حریم شخصی باید برای این افراد ایجاد شود، وزیر نیز دستور داده نحوه اطلاع رسانی ما شفاف و به موقع توسط مسئولان محلی مربوطه باشد.

وی افزود: خطای پزشکی در همه جای دنیا رخ می‌دهد و در کشور ما مصون نیست اما باید مسئولان توجه کنند که با توجه به رسانه‌های اجتماعی، ما در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم و نمی‌شود مسائل را مخفی گذاشت.

حریرچی گفت: در رابطه با موضوع اراک قصوری رخ داد و آنچه وزارت بهداشت می‌تواند برخورد کند را انجام داده، فرد خاطی موقت منع از کار شده و مسائل به سازمان نظام پزشکی و مراجع قضایی منعکس شده است، ما به عنوان مدعی‌العموم این کارها را کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: همیشه اخبار اولی که منتشر می‌شود تحریک کننده است و ارائه مستندات بعد از آن فایده‌ای ندارد. در بیمارستان میلاد که یک بیمارستان کارگری و متعلق به تأمین اجتماعی است اگر فردی خدمت اورژانسی بکند یا مددکاری، حمایت می‌شود. هموطن ما متأسفانه اقدام به خودکشی کرده و دچار آسیب جدی شده اما در مورد سوابق، نوع بیماری، اینکه آیا درخواست پول شده یا نه یا درخواست دیگری به‌جز سونوگرافی داشته، بررسی شده اما باید مرجع قضایی رسیدگی کند.

حریرچی گفت: ما اطلاعاتمان دقیق است، علت مشخص است، حتی وضعیت مراجعه و اقداماتی که برای این بیمار انجام شده نیز مشخص است اما منتظر اعلام نظر مراجع قضایی هستیم.

وی گفت: در تمام این خطاها درصدی بیمارستان مقصر است اما شدت آن متفاوت است، اینکه مثلاً بیماری با همراهش در سرویس بهداشتی مواد مخدر مصرف می‌کند و اینکه بیمارستان می‌تواند کنترل کند یا نه شرایطی است که باید بررسی شود. بیمارستان مقصر است اما شدت و درصد آن متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha