رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آغاز طرح سلامتیار همزمان با هفته هلال احمر در 9 استان و 11 بیمارستان کشور خبر داد.

آغاز طرح "سلامتیار" در 11بیمارستان کشور همزمان با هفته هلال احمر

سلامت نیوز:رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آغاز طرح سلامتیار همزمان با هفته هلال احمر در 9 استان و 11 بیمارستان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرحناز رافع در نشستی خبری در آستانه هفته هلال احمر که با شعار "بنی آدم اعضای یک پیکرند" از 18 تا 24 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: در هفته هلال احمر 400 چادر سلامت با فعالیت بیش از 800 نفر پزشک و پیراپزشک در محل‌های پرتردد شهری برپا می‌شود و به ارایه خدمت به مردم می‌پردازد.

وی به اعزام 50 کاروان سلامت به مناطق محروم جهت ارایه خدمات سلامت همزمان با هفته هلال احمر خبر داد و افزود: در این برنامه نیز 250 پزشک و پیراپزشک داوطلب حضور خواهند داشت که البته پیش بینی می‌شود تعداد پزشکان و پیراپزشکان متقاضی در این طرح بیشتر شود.

رافع با بیان اینکه در این هفته 2000 بهره‌ور را ویزیت رایگان خواهیم کرد و آموزش‌های بهداشت را برای آنها خواهیم داشت، افزود: همچنین در این هفته از سامانه خدمات اجتماعی (سخا) در سازمان داوطلبان جمعیت رونمایی می‌شود. این سامانه به صورت داوطلبانه طراحی شده و مددجویانی که کمک‌های درمانی و حمایتی را از جمعیت دریافت می‌کنند در این سامانه ثبت خواهند شد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آغاز فعالیت طرح "سلامتیار" در 11 بیمارستان کشور همزمان با هفته هلال احمر خبر داد و گفت: این طرح ابتدا در 9 استان و 11 بیمارستان به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد و قدم به قدم بحث اصلاح فرآیندها و بهبود روش‌ها انجام خواهد شد.

وی در این باره افزود: به این منظور 1500 سلامتیار آموزش‌های لازم را با همکاری و مشارکت وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند. همه داوطلبان فعال در این طرح، پایش سلامت شده‌اند. در این طرح توافق‌نامه‌ای میان وزیر بهداشت و رییس جمعیت هلال احمر در آذر ماه سال گذشته منعقد شد. همچنین سایتی هم برای سلامتیاران طراحی شده که همزمان با هفته هلال احمر رونمایی خواهد شد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha