جراح و متخصص ایرانی که پس از 27 سال به ایران بازگشته و تاکنون بسیاری از بیماران ایرانی و جانبازان جنگ تحمیلی را درمان کرده، به واسطه مشکلاتی که در راه فعالیت های او ایجاد کرده اند از رئیس‌جمهور و رئیس ‌قوه‌قضاییه تقاضای کمک کرد.

پروفسور محمد نبی نعمتی ، جراح و متخصص ایرانی که پس از 27 سال به ایران بازگشته و تاکنون بسیاری از بیماران ایرانی و جانبازان جنگ تحمیلی را درمان کرده ، به واسطه مشکلاتی که برخی افراد تنگ نظر در راه فعالیت های او ایجاد کرده اند از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه تقاضای کمک کرد.

 پروفسور محمدنبی نعمتی، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات دانشگاه دولتی شهر بن آلمان پس از بازگشت به ایران ، کار خود را با همکاری با کمیته امداد امام خمینی آغاز می‌کند و پس از آن با حمایت بنیاد شهید، زمینه درمان بسیاری از جانبازان جنگ تحمیلی را ممکن می‌سازد.

با این همه ، غرض‌ورزی برخی افراد موجب شده تا این نخبه ایرانی با مشکلاتی روبرو شود که در نهایت پای او را به دادگاه های کشور بکشاند. این در حالی است که در شرایط طبیعی، این دادگاه جرایم پزشکی است که به تخلفات احتمالی جامعه پزشکی رسیدگی می کند.

پروفسور نعمتی در گفتگو با «فردا» با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص فعالیت هایش خاطر نشان کرد : در شرایطی که با فرار مغزها و عدم بازگشت متخصصان ایرانی به کشور روبرو هستیم ، مسئولین کشور باید بدانند با افرادی که فقط به عشق خدمت صادقانه به ایران بازگشته اند چگونه برخورد شده و می شود.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه از بازگشت ایرانیان متخصص مقیم خارج به کشور افزود : من برای بازگشت، هیچ انگیزه مالی و مادی نداشته ام و پس از بر طرف کردن کمبودهای موجود در امکانات و مسائل حاشیه ای در زمینه درمان بیماران و به خصوص جانبازان جنگ توانستیم موفقیت های خوبی را به همراه سایر متخصصان هم وطن به دست آوریم که در حال حاضر تنها برای حل مشکلات پیش آمده منتظر اقدام مسئولین هستم.

همیشه سعی کرده ام با عملکردم، خودم را ثابت کنم چون می دانم این غرض ورزی ها روزی بی اثر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 9 سال است که به طور مرتب برای کار درمان بیماران نخاعی به ایران می آید، افزود: هر سال سه هفته برای ویزیت و عمل جراحی بیمارانی که قادر نیستند به آلمان بیایند، به ایران می آیم.

عضو جامعه جراحان مغز و اعصاب اروپا با عنوان این مطلب که در هفته اول حضور در ایران، کار ویزیت بیماران را انجام می دهد، ادامه داد: در هفته دوم و سوم حضورم در ایران، کار جراحی بر روی بیماران را انجام می دهم.

نعمتی با اشاره به اینکه ویزیت بیماران را از ساعت 5/7 صبح تا 11 شب انجام می دهد، افزود: روزانه 50 تا 55 بیمار را ویزیت می کنم که به طور میانگین در مدت حضورم در ایران، حدود 500 تا 550 بیمار که از نقاط مختلف کشور به تهران می آیند، ویزیت می شوند.

رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات دانشگاه دولتی شهر بن آلمان، همچنین از انجام عمل جراحی بر روی جانبازان قطع نخاعی خبر داد و گفت: در مدت حضورم در ایران، بین 18 تا 22 عمل جراحی انجام می دهم که 7 تا 8 مورد اعمال جراحی مربوط به جانبازانی است که از سوی بنیاد معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه هیچ هزینه جراحی برای اعمال جراحی جانبازان دریافت نمی‌کند و هزینه‌های بستری و سایر وسایل مورد نیاز را بنیاد پشتیبانی می‌کند، افزود: هیچ‌گاه از خدمت به مردم خسته نمی‌شوم اما برخی که فقط حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند، بیشتر مرا آزار می‌دهند ولی مطمئن هستم که روزی این غرض ورزی‌ها بی اثر خواهد شد.

نعمتی در پایان با انتقاد از برخی رفتارهای صورت گرفته با خود تأکید کرد : متأسفانه بر خلاف مواضع مسئولین کشور به گونه ای با من رفتار شده که گویی با یک مجرم جانی و قاتل روبرو شده اند و تنها از مسئولین توقع دارم تا به این مسائل جهت ترغیب سایر متخصصین برای بازگشت به کشور رسیدگی کنند.

شنیده ها حاکی از آن است که برخی افراد با انگیزه شخصی مشکلاتی را برای پروفسور نعمتی ایجاد کرده اند و به همین دلیل وی مجبور است تا در دادگاه انقلاب حاضر شود ودر خصوص یکی از عملهای پزشکی خود در 10 سال پیش جوابگو باشد و این در حالی است که بر اساس روال معمول، دادگاه ویژه جرائم پزشکی مسئول رسیدگی به تخلفات احتمالی جامعه پزشکی کشور است


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha